انتقاد حجت نظری از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا

به گزارش وبلاگ تام فورد، تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با انتقاد از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا گفت تهیه واکسن کرونا، یک مطالبه عمومی است

انتقاد حجت نظری از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در تذکری در جلسه شورای شهر تهران پیرامون تناقضات در تصمیم گیری ها در خصوص کرونا و کم کاری ها در شیوع مجدد این بیماری گفت: فرارسیدن سال 1400 را به تمام افرادی که نوروز را جشن می گیرند و به خصوص مردم تهران تبریک عرض می کنم و امیدوارم که این سال، خاتمهی برای کرونا و مسائل و سختی هایی باشد که طی چندسال اخیر بر مردم شکیبا ایران عزیز تحمیل شد. تذکر امروز بنده در خصوص شرایط کرونایی حاکم برشهر است. حتما همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندار تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا مطلعید. متاسفانه شرایط تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ های ناشی از کرونا به شرایط نارنجی رسیده و هشدارهای فراوانی پیرامون قرمز شدن شرایط شهر مطرح شده است در این میان اما همه چیز عادی است و آنطور که بعضی از مسئولان به دنبال القای آن هستند، فقط مردم غیرعادی بودند که کرونا به پیک چهارم خود رسیده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: پیش از این نیز بارها و به نمایندگی از مردم شهر تهران تذکر داده بودیم که نباید بعضی مسئولان صرفا مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آنان بر اقدامات، رفتار و گفتار ضدونقیض خود سرپوش بگذارند. عزیزان مسئول حتما می دانند که در برابر جان مردم مسئولند و در برابر جانی که خدای ننموده درپی سهل انگاری آنان از دست رفته باشد، جوابگو هستند. این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصیه بسنده نموده اند؟ امروز مردم می پرسند که چرا راه ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شد اما صرفا به آنان توصیه شد که به سفر نروند؟ آیا نمی شد که از انجام سفرهای برون شهری جلوگیری کرد؟ چرا تناقض در گفتار و رفتار مسئولان ارشد پیرامون کرونا همچنان وجود دارد و حتی بعضی از این افراد برخلاف توصیه ها با خانوادهایشان راهی سفر هم شدند؟

وی ادامه داد: در شرایطی که می شد با اجرای یکسری مققرات سختگیرانه، کرونا را در ایام تعطیلات نوروزی، مدیریت کرد و به خاتمه رساند، متاسفانه سومدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میرها و موارد ابتلا رو به افزایش است. متاسفم از اینکه این جملات را بر زبان می آورم، اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان ها و شرکت هایی که امکان دورکاری در آن هاوجود داشت، اعمال نشد و چه اصراریست که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج نموده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟ چرا از حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس حمایت نشد و همچنان ایستگاه ها و قطارهای مترو و کابین های اتوبوس یکی از محل های نگران نماینده ابتلا به کرونا محسوب می گردد؟

نظری تاکید نمود: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه های خاص شروع شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس ننموده اند. امیدوارم این شرایطزودتر به خاتمه برسد. از ستادملی مقابله با کرونا می خواهم که اولا تعطیلی دستکم دو هفته ای در شهرهای دارای شرایط قرمز و نارنجی را به تصویب برساند. ثانیا دورکاری حداکثری را در دستگاه های دولتی اجرا نموده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری نمایند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهیه واکسن نیز مطالبه ای عمومی است و امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی تر شنیده گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "انتقاد حجت نظری از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حجت نظری از مقصر جلوه دادن مردم در شیوع دوباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید