ایلان ماسک جاسوسی از خودروهای تسلا در چین را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ تام فورد به نقل از وال استریت ژورنال، مدیر عامل تسلا که دیروز به صورت مجازی در یک کنفرانس مالی سطح بالا در چین به نام مجمع توسعه چین یا سی دی اف شرکت نموده بود، گفت: تسلا هرگز اطلاعات خودروهای فروخته شده خود در چین و هیچ کشور دیگری در دنیا را در اختیار دولت آمریکا قرار نداده است.

ایلان ماسک جاسوسی از خودروهای تسلا در چین را تکذیب کرد

اظهارات ایلان ماسک پس از آن صورت می گیرد که چین به علت نگرانی های امنیتی استفاده پرسنل نظامی و کارکنان بعضی شرکت های دولتی را از فراوریات تسلا ممنوع نمود. دولت چین بیم دارد که اطلاعات خصوصی مالکان خودروهای برقی تسلا و به خصوص عکس های گرفته شده توسط دوربین های این خودروها در اختیار دولت و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا قرار بگیرد.

مدیر عامل تسلا در این مورد گفت: درگیر شدن یک شرکت تجاری در جاسوسی از مشتریانش چه در چین و چه در آمریکا تأثیر منفی بر آن شرکت خواهد گذاشت و این تأثیرات بسیار بد خواهند بود. اگر تسلا از خودروهای خود برای جاسوسی در دیگر کشورها استفاده نموده بود، فعالیتش در این کشورها متوقف می شد و همین مساله برای ما انگیزه مهمی است تا اطلاعات مشتریانمان را محرمانه نگه داریم.

تسلا فعالیت های گسترده ای در چین دارد و در سال 2018 برای اولین بار موافقت مقامات چین برای تأسیس کارخانه ای را در شانگهای با مالکیت 100 درصدی تسلا و بدون حضور سرمایه گذار محلی به دست آورد. تا به حال به هیچ شرکت خودروساز خارجی در چین چنین اجازه ای داده نشده است. بانک های دولتی چین نیز هزینه تکمیل این طرح را تقبل کردند.

در سال گذشته یک چهارم خودروهای فراوریی تسلا در دنیا یعنی حدود 500 هزار دستگاه اتومبیل تسلا در چین به فروش رفت. تسلا هم اکنون به دنبال فراوری خودروی مدل 3 سدان و مدل وای کامپکت خود در چین است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایلان ماسک جاسوسی از خودروهای تسلا در چین را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک جاسوسی از خودروهای تسلا در چین را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید