بازی ترامپ با چین روی مکزیک جواب نداد

به گزارش وبلاگ تام فورد، تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه گمرکی روی همه کالاهای مکزیکی مانند این اقدام برای چین پیش نخواهد رفت.

بازی ترامپ با چین روی مکزیک جواب نداد

گروه اقتصادی خبرگزاری وبلاگ تام فورد، مدتی است ترامپ به دلیل مهاجرت غیرقانونی اتباع مکزیکی به آمریکا تعرفه گمرکی واردات کالا از این کشور را پنج درصد افزایش داده است و تهدید کرد این مقدار را تا 25 درصد بر تمام کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد نمود.

کارشناسان معتقدند بازی ترامپ در افزایش تعرفه ها با چین نمی تواند با مکزیک به عنوان عظیم ترین شریک تجاری آمریکا نیز نتایج مشابهی به همراه داشته باشد.

مدیر یک شرکت سرمایه گذاری در آمریکا دراین باره گفت، در مکزیک کسی به افزایش تعرفه گمرکی ترامپ توجهی ندارد و انگار چنین کاری اتفاق نیفتاده است اما در مقابل بازار سهام آمریکا که به نظر می رسد با سیاست های ترامپ باید تنظیم باشد با افت ارزش سهام در جند هفته اخیر روبروست.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند با اقدام جدید ترامپ علیه مکزیک، چینی ها هم دیگر تمایلی به ادامه مصاحبه با آمریکائیان را ندارند و تا حدودی منتظر تأثیر تعرفه گمرکی مکزیک هستند.

کارشناسان خبره تجارت بین المللی معتقدند اقدام اخیر ترامپ علیه مکزیک از دو منظر با آنچه با چین انجام داد فرق می نماید.

آن ها معتقدند شرکت های چندملیتی برای چندین دهه به اتکای تجارت آزاد بین آمریکا و مکزیک در مکزیک مستقر شده اند و بر اساس گزارش دولت آمریکا در سال 2017، بیش از دوسوم تجارت از مکزیک شامل مبادلات بین شرکت های آمریکایی و شرکت های تابعه آن ها بوده است که این خود گواهی بر وخامت اوضاع در این تنش برای آمریکاست.

از سوی دیگر کارشناسان تأثیر این رکود درآمدی را در درازمدت به صورت رکود اقتصادی در کشور آمریکا پیش بینی نموده اند که این تأثیر با توجه به بدهی های سنگین خارجی آمریکا قابل مدیریت نخواهد بود.

براون کولتون، اقتصادان آمریکایی با اعلام این که صنایع خودروسازی آماده چنین بازی ترامپ با تعرفه ها نیستند گفت، ازآنجاکه توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی بین آمریکا، مکزیک و کانادا هنوز به تصویب کنگره آمریکا نرسیده است بنابراین راه میانبری برای دوری از تصمیمات لحظه ای ترامپ وجود ندارد و آمریکا به دردسر خواهد افتاد.

تحلیلگران مطمئن هستند با تصمیمات گمرکی ترامپ بعید به نظر می رسد کنگره تا قبل از انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شاقتصادی را تصویب کند و این خود شرایط را برای آمریکا پیچیده تر می نماید.

تحلیلگران مسائل بانکی اعلام نموده اند اتحادیه اروپا در حال آنالیز ابزار جدید اقتصادی برای مقابله به سیاست های انقباضی بانک های آمریکایی است که در بازی تعرفه ای ترامپ گرفتار شده اند.

درهرصورت آنچه برای کارشناسان مسجل شده است آن است که بازی تعرفه ای ترامپ با چین در مقابله با مکزیک جواب نخواهد داد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بازی ترامپ با چین روی مکزیک جواب نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی ترامپ با چین روی مکزیک جواب نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید