تورام: در فوتبال به مبارزه با نژادپرستی اهمیت چندانی نمی دهند

به گزارش وبلاگ تام فورد، مدافع سابق تیم ملی فوتبال قرانسه معتقد است که مبارزه با نژادپرستی در فوتبال برای اهالی آن چندان مهم نیست و آنها ترجیح می دهند وقت خود را صرف کارهای مهمتری کنند.

تورام: در فوتبال به مبارزه با نژادپرستی اهمیت چندانی نمی دهند

به گزارش وبلاگ تام فورد، از نظر لیلیان تورام مبارزه با نژادپرستی در فوتبال در قیاس با ارائه یک وجهه مثبت از این رشته ورزشی و پول درآوردن از آن خیلی اهمیت ندارد، البته نه نظر از او بلکه از دیدگاه مدیران و مقامات.

مدافع سیاه پوست سابق تیم های فوتبال پارما و یوونتوس در گفت و گویی اختصاصی با شبکه اسکای اسپورت ایتالیا، با اشاره به تکه ای کاغذ گفت: زمانی که می گویید سفید هستید، منظورتان این نیست که پوستی به این سفیدی دارید. وقتی که ما از سیاه پوست و سفیدپوست حرف می زنیم، این هویت یک تاریخچه پشت خودش دارد. بارها مردم درباره نژادپرستی حرف می زنند و می خواهند که اوضاع تغییر کند اما در واقع آنها نمی خواهند به حرف کسانی که مورد رفتارهای نژادپرستانه واقع شده اند و از آن رنج برده اند گوش کنند. از نظر تاریخی، مردم همیشه قربانی را مقصر می دانند. به همین دلیل است که ما باید به بحث و موشکافی حوادث نژادپرستانه ادامه دهیم.

تورام اضافه کرد: هربار که حادثه ای نژادپرستانه در فوتبال رخ می دهد، همه می گویند دیگر هرگز نباید چنین چیزی تکرار شود اما در نهایت هیچ چیزی تغییر نمی کند. من 49 سال سن دارم اما در این مدتی که عمر کرده ام چه چیزی در این خصوص عوض شده است که من ندیده ام؟ به عقیده من از آنجایی که مبارزه با نژادپرستی برای دنیای فوتبال مهم نیست حرکت خاصی هم برای ریشه کن کردن آن صورت نمی گیرد. مهمترین چیز برای فوتبال این است که وجهه اش مثبت باشد و درآمدزا باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تورام: در فوتبال به مبارزه با نژادپرستی اهمیت چندانی نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورام: در فوتبال به مبارزه با نژادپرستی اهمیت چندانی نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید