ریابکوف: بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران، ایده پوچی است

به گزارش وبلاگ تام فورد به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه، بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران را ایده ای پوچ توصیف کرد و گفت تهدید واشنگتن مبنی بر مجازات روسیه و چین از بابت همکاری با ایران، بی معنی است.

ریابکوف: بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران، ایده پوچی است

وی در این باره اضافه کرد: بعد از آنکه آمریکا، برجام را ترک کرد؛ همه حقوق خود در چارچوب این سند را از دست داد. بنابراین، از حق حقوقی یا سیاسی برای استناد به قطعنامه 2231 علیه ایران برخوردار نیست. ما اینگونه اقدامات پوچ آمریکا را محکوم می کنیم. هیچکدام از اظهارات واشنگتن درباره روسیه و چین نیز تغییری در موضع ما ایجاد نخواهد نمود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شده است که واشنگتن نه تنها مصمم به احیای همه تحریم های بین المللی علیه ایران است؛ بلکه هر کشوری را که از این تحریم ها سرپیچی کند مجازات خواهد نمود و چین و روسیه از این قاعده مستثنی نیستند.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعاهای بی اساس طرف آمریکایی، این نکته را یادآوری کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شده و با این حساب، دیگر حقی مبنی بر مطالبه احیای تحریم ها ندارد.

پمپئو امروز پنجشنبه به نیویورک خواهد رفت تا با اتهام واهی نقض برجام از سوی ایران، تصمیم واشنگتن مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه را به اطلاع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ریابکوف: بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران، ایده پوچی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران، ایده پوچی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید