طراحی ماموریت دراگون فلای با واقعیت مجازی و افزوده

به گزارش وبلاگ تام فورد به نقل ازهولولنز ریالیتی نیوز، تایتان بزرگترین قمر سیاره زحل است که طبق تحقیقات ناسا به نظر می رسد عناصر لازم برای حیات را در خود دارد. درهمین راستا ناسا به تازگی اعلام نموده مأموریت دراگون فلای را برای پژوهش بیشتر در این سیاره اجرا خواهد نمود.

طراحی ماموریت دراگون فلای با واقعیت مجازی و افزوده

اکنون معین شده ناسا با استفاده از فناوری واقعیت افزوده هولولنز و هدست مربوط به آن، مأموریت مذکور را طراحی می نماید. گروهی از محققان دانشگاه جان هاپکینز برای طراحی و آماده سازی این مأموریت شبیه سازی هایی با یاری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ابداع کردند که به آنها یاری کرد پهپاد دراگون فلای را در شرایط مختلف در قمر آزمایش نمایند.

در اصل این فناوری ها برای توسعه پهپاد دراگون فلای با 2 پروانه به کار گرفته شدند و به محققان یاری کردند تا طراحی پهپاد را ارزیابی نمایند.

مأموریت اصلی پرواز در سال 2025 میلادی شروع می گردد و فرود روی سطح قمر نیز برای 2034 میلادی برنامه ریزی شده است. با توجه به این زمانبندی واقعیت افزوده در حال حاضر تنها راهی است که به محققان اجازه می دهد عملکرد پهپاد را به طور واقعی آنالیز نمایند.

در حال حاضر محققان نه تنها از هولولنز برای شبیه سازی های پیش از انجام ماموریت استفاده می نمایند، بلکه تصمیم دارند هنگامیکه پهپاد مذکور به تایتان رسید، برای انجام فعالیت های مختلف در سطح قمر از آن استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طراحی ماموریت دراگون فلای با واقعیت مجازی و افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ماموریت دراگون فلای با واقعیت مجازی و افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید