نامه مدیرعامل اموال تملیکی به نمکی و خاوازی، دریافت مجوز فقط از طریق سامانه امکان پذیر است

به گزارش وبلاگ تام فورد، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت از راه اندازی و عملیاتی شدن سامانه مجوزها در این سازمان خبر داد.

نامه مدیرعامل اموال تملیکی به نمکی و خاوازی، دریافت مجوز فقط از طریق سامانه امکان پذیر است

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ تام فورد، یکی از الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده دستگاه های مجوز دهنده و استعلام گیرنده از سامانه های الکترونیکی است که عمده آن ها ذیل سامانه جامع تجارت تعریف شده و یا به صورت مستقل با هم ارتباط سیستمی برقرار می نمایند.

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست چراکه در بسیاری از موارد باید از دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو)، سازمان استاندارد، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و نظایر آن استعلام و مجوز بگیرد.

مسئولان سازمان اموال تملیکی معتقدند از سال 93 سامانه مجوزها قابل بهره برداری بوده و دیگر دستگاه ها امکان برقراری ارتباط را ندارند. در حال حاضر محمدعلی افتخاری مدیرعامل این سازمان در نامه های جداگانه با مسئولان دستگاه های مجوز دهنده اعلام کرده است از اول خرداد ماه سال جاری تمامی مکاتبات برای دریافت مجوز و استعلامات از طریق سامانه مذکور خواهد بود و امکان ارتباط غیرسیستمی میسر نیست.

مدیرعامل سازمان با ارسال نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام خبر راه اندازی و عملیاتی شدن سامانه مجوزها در این سازمان گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، تنها از طریق این سامانه ممکن خواهد بود.

افتخاری از وزیر بهداشت درخواست کرد تا واحدهای استانی سازمان غذا و دارو و دانشگاه های علوم پزشکی از طریق این سامانه نسبت به صدور مجوز و استعلامات مورد نیاز سازمان اموال تملیکی اقدام نمایند.

وی در نامه های جداگانه و مشابه به خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد، رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک بر این مسئله تاکید کرده و به نوعی التیماتوم به دستگاه های دیگر داده است.

گفتنی است مسئولان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معتقدند از طریق وب سرویس بر روی قبض انبار کالا تقاضای درخواست مجوز به دستگاه های مربوطه ارسال می شود و آنها موظف هستند در طریق همین راه ارتباطی پاسخ و استعلام مورد نظر را اعلام نمایند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت متولی زیرساخت و راه اندازی سامانه مجوزها بوده و در حال حاضر مکاتبه اجرا شده تا دستگاه های اشاره شده بتوانند از این طریق اقدام نمایند.

برخی از دستگاه های مجوز دهنده اعلام کرده اند که وب سرویس سامانه مجوزهای از سوی سازمان اموال تملیکی نامشخص است و به آن دسترسی ندارند. گاهی اوقات این رویکرد به دلیل کم کاری و فرار از ترک فعل صورت می گیرد و قاعدتا نیاز به شفاف سازی و نظارت مستمر دستگاه های متولی است.

در راستی شفافیت و تحقق هدف در نظر گرفته شده سازمان اموال تملیکی نیز به صورت رسمی اعلام کرده که از اول خرداد ماه مکاتبات فیزیکی برای اخذ مجوز و استعلام کالاها را نمی پذیرد. در همین باره برخی از مسئولان مدیریت های استانی اموال تملیکی عنوان می نمایند که ما تقاضا را به دستگاه های یاد شده ارسال می کنیم و کد رهگیری دریافت می شود اما آنها پاسخی نمی دهند و به اجبار با مکاتبات فیزیکی باید پاسخ دریافت کنیم.

در صورتی که دستگاه ها ملزم به رعایت استفاده از سامانه و وب سرویس طراحی شده، باشند تمامی فرآیند تقاضا و صدور مجوز الکترونیک می شود و در نهایت هیچ کالایی بدون مجوز وارد فرآیند مشخص تکلیف نمی شود

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نامه مدیرعامل اموال تملیکی به نمکی و خاوازی، دریافت مجوز فقط از طریق سامانه امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه مدیرعامل اموال تملیکی به نمکی و خاوازی، دریافت مجوز فقط از طریق سامانه امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید