هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه شروع شد

به گزارش وبلاگ تام فورد، هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از صبح دوشنبه در فرهنگسرای کودک کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان کرمانشاه شروع شد که تا 30 بهمن ماه نیز ادامه دارد.

هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه شروع شد

دبیر اجرایی این جشنواره در حاشیه مراسم امروز، به وبلاگ تام فورد گفت: این جشنواره طی روزهای برگزاری در دو تایم صبح و عصر برگزار خواهد شد.

رضا موزونی از ارسال بیش از یک هزار و 700 اثر به دبیرخانه جشنواره اطلاع داد و اضافه نمود: 12 قصه گوی خارجی از کشورهای مراکش، لبنان، سوریه، ارمنستان، برزیل، اسکاتلند، فیلیپین، استرالیا، کانادا، آمریکا، کلمبیا و کنیا در جشنواره سال جاری حضور دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره قصه گویی فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان کرمانشاه است، گفت: برپایی چنین جشنواره هایی می تواند در ارتقای فرهنگ قصه گویی و حفظ و صیانت از داستان های تاریخی، حماسی، ملی، مذهبی و بومی - محلی موثر باشد.

موزونی در ادامه از حضور بیش از 50 قصه گوی داخلی نیز در این جشنواره اطلاع داد و گفت: این تعداد از بین یک هزار و 700 قصه گو انتخاب شده اند.

دبیر اجرایی جشنواره به برگزاری این جشنواره در بعضی از شهرستان های استان کرمانشاه علاوه بر مرکز استان اشاره نمود و گفت: شاهد برگزاری این جشنواره در دیگر شهرها از جمله صحنه، کنگاور، بیستون و اسلام آباد غرب هم خواهیم بود.

موزونی گفت: برنامه های جنبی در این جشنواره از جمله برپایی کارگاه های آموزشی، نشست برای مربیان مهدهای کودک و معلمین پیش دبستانی نیز برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی جشنواره، همچنین از رونمایی از 17 عنوان کتاب چاپ شده در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تحت عنوان کتاب های سیمرغ با موضوع افسانه های محلی در هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی اطلاع داد.

موزونی در سرانجام همچنین از برگزاری کارگاه آموزش قصه گویی برای دانشجویان و اساتید در کنار جشنواره اطلاع داد و گفت: برگزاری نشست میان قصه گویان از دیگر برنامه های جنبی جشنواره است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید