واکسن کرونا قیمت نفت را به مرز 50دلار رساند

به گزارش وبلاگ تام فورد، خبرنگاران: به دنبال شروع واکسیناسیون کرونا در انگلیس و موافقت قریب الوقوع مقامات دولت آمریکا با توزیع واکسن کرونا در این کشور که می تواند به افزایش تقاضای انرژی یاری کند، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

واکسن کرونا قیمت نفت را به مرز 50دلار رساند

به گزارش وبلاگ تام فورد به نقل از خبرآنلاین فقیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با 27 سنت معادل 0.55 درصد افزایش به 49 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه نیز امروز با 27 سنت معادل 0.59 درصد رشد به 45 دلار و 79 سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: خوش بینی نسبت به واکسن همچنان عامل اصلی حاکم بر بازار است.

در حالی که گروهی از مشاوران دولت آمریکا قرار است امروز تشکیل جلسه دهند و در مورد تایید استفاده اضطراری از واکسن فراوری شرکت فایزر رایزنی کنند، احتمالا توزیع واکسن در آمریکا این هفته شروع خواهد شد. کانادا نیز روز چهارشنبه مجوز واکسیناسیون کرونا را صادر و گفت که واکسیناسیون از هفته آینده شروع خواهد شد.

عامل دیگر رشد قیمت نفت آتش دریافت دو چاه در یک میدان نفتی کوچک در شمال عراق بوده که دولت آن را ناشی از حمله تروریستی خوانده است.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: هرچند چاه ها کوچک بوده اند، اما این خبر نگرانی هایی را در مورد احتمال بروز اختلال های بیشتر برانگیخته است.

تحلیلگران از اینکه بازار توجه چندانی به رشد غیرمنتظره ذخایر نفت خام امریکا نشان داده غافلگیر شده اند. بر اساس آمارهای دولت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 4 دسامبر با 15.2 میلیون بشکه افزایش روبرو شده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 1.4 میلیون بشکه ای را داشتند.

منبع: اقتصادنیوز

به "واکسن کرونا قیمت نفت را به مرز 50دلار رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا قیمت نفت را به مرز 50دلار رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید