چرا اروپایی&zwnjها تمایلی به دریافت واکسن کووید - 19 ندارند؟

به گزارش وبلاگ تام فورد، نتایج تحقیقات جدید حاکی است که مردم اروپا تمایل چندانی به دریافت واکسن کووید - 19 ندارند که شاید دلیل آن نگرانی از عوارض جانبی واکسن باشد.

چرا اروپایی&zwnjها تمایلی به دریافت واکسن کووید - 19 ندارند؟

به نقل از شبکه تلویزیون دنیای چین (CGTN)، نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از اسپانیایی ها تمایلی به واکسینه شدن در برابر کووید - 19 ندارند و این نگرانی از بابت اکراه مشابه به دریافت واکسن در سراسر اروپا رو به افزایش است.

این نظرسنجی که از 2 هزار و 130 نفر از مردم اسپانیا انجام شد، تعیین کرد درحالی که یک سوم از جمعیت این کشور بی درنگ آماده دریافت واکسن هستند، اکثریت یعنی 55.2 درصد مایلند منتظر اطلاع از تاثیرات واکسن روی سایرین بمانند.

این آمار، 8 درصد بیش از آمار آنالیز قبلی است که اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) انجام شد.

دولت اسپانیا اعلام نموده است که تا اواسط سال 2021 بین 15 تا 20 میلیون نفر را واکسینه می نماید، اما اگر مردم این کشور نظرشان را تغییر ندهند، دستیابی به این مهم ممکن نخواهد بود.

دانشمندان تخمین زده اند که 60 تا 90 درصد از جمعیت یک کشور باید هر سال در برابر کووید - 19 واکسینه شوند تا در برابر این بیماری، ایمنی جمعی حاصل و از شیوع گسترده ویروس در آینده جلوگیری گردد.

بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ممکن است برای رسیدن به این درصد عنوان شده، دچار مشکل شوند.

در ایتالیا، نتایج تحقیقی جداگانه نشان داد که تقریبا 40 درصد ایتالیایی ها ترجیح می دهند این واکسن را دریافت ننمایند.

قرار است در انگلیس از روز سه شنبه عملیات واکسیناسیون پس از دریافت اولین دُز 40 میلیونی از واکسن شرکت های فایزیر و بایون تک شروع گردد، اما جذب مخاطب نیز می تواند مساله ای قابل توجه باشد.

در ماه اوت (مرداد)، تحقیقی که به همت دانشگاه کینگز کالج انگلیس و شرکت تحقیقاتی ایپسوس موری این کشور انجام شد، بیان نمود که تنها 50 درصد از مردم بریتانیا مایل به واکسینه شدن در برابر کرونا هستند.

همچنین تعیین شد که افراد 16 تا 34 ساله دو برابر افراد بالای 55 سال، نسبت به دریافت واکسن بی میل هستند.

تحقیق مشابهی در فرانسه، اکراه مردم این کشور به واکسینه شدن را نمایان کرد.

در ماه اکتبر (مهر)، 54 درصد از افرادی که موسسه ایپسوس از آنها سوال نموده بود، گفتند که نسبت به تاثیرات واکسن بدگمان هستند.

این آنالیز همچنین در آلمان انجام شد و تعیین کرد که 69 درصد از مردم این کشور مایل به دریافت واکسن هستند.

براساس اعلام موسسه ایپسوس، شک و تردید نسبت به واکسن در اروپا بیش از گرایش به واکسن در دیگر نقاط دنیا است، به طوری که 73 درصد از مردم سراسر دنیا مایل به واکسینه شدن هستند.

بیش از 4 نفر از 5 نفر در هند، چین، کره جنوبی و برزیل برای دریافت واکسن در صورت موجود بودن اعلام آمادگی کردند که این رقم در فرانسه کمی بیش از نیمی از این تعداد و در آمریکا، آفریقای جنوبی، ژاپن و آلمان حدود 2 از 3 نفر است.

نیمی از بزرگسالان در سراسر دنیا (52 درصد) اعلام کردند که واکسن را ظرف سه ماه پس از در دسترس بودن برای همگان، دریافت می نمایند.

بیش از دو سوم نیز همین کار را انجام می دهند، رقمی که در مکزیک 71 درصد، برزیل 68 درصد و چین 68 درصد است، رقمی که کمتر از 4 نفر از هر 10 نفر در فرانسه و اسپانیا (هر دو 38 درصد) است.

در این میان، 90 درصد از مردم چین و 86 درصد از مردم کره جنوبی گفتند که واکسن را در سال نخست توزیع دریافت می نمایند، درحالی که این رقم در فرانسه فقط 54 درصد بود.l ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "چرا اروپایی&zwnjها تمایلی به دریافت واکسن کووید - 19 ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اروپایی&zwnjها تمایلی به دریافت واکسن کووید - 19 ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید