کاراته بهترین عملکرد را در کسب سهمیه داشت، منتقدان مغرض هستند

به گزارش وبلاگ تام فورد، حسن روحانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با برگزاری مسابقات کاراته وان لیسبون، رقابت های گزینشی المپیک به وسیله رنکینگ به سرانجام رسید و باید چشم انتظار برگزاری مسابقات گزینشی پاریس باشیم. خوشبختانه تیم کومیته مردان و بانوان ایران بهترین عملکرد را در این رقابت ها داشتند و با کسب 4 سهمیه همراه ترکیه بهترین عملکرد را در میان تمام تیم های حاضر دنیا داشتند.

کاراته بهترین عملکرد را در کسب سهمیه داشت، منتقدان مغرض هستند

وی اضافه کرد: البته به این نکته توجه داشته باشید که تعداد ورزشکارانی که ترکیه با کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، روسیه و … برای حضور در مسابقات اعزام می کردند قابل مقایسه با ایران نبود. همین ترکیه علی رغم آنکه در بخش بانوان هر سه سهمیه را کسب نموده بود، تعداد زیادی ورزشکار به لیسبون اعزام کرد. این نشان از بنیه اقتصادی قوی آنها برای اعزام تعداد زیادی ورزشکار به مسابقات دارد. ما هم دوست داشتیم با تعداد بیشتری ورزشکار در مسابقات شرکت کنیم منتها باید شرایط اقتصادی ورزش را نیز در نظر می گرفتیم.

مربی تیم ملی ادامه داد: کاراته کاها راستا دشواری را برای رسیدن به المپیک طی کردند. بعید می دانم رشته ورزشی دیگری باشد که برای کسب سهمیه سه سال به بیش از 20 رقابت بین المللی آن هم در چهار قاره دنیا اعزام شده باشد! همه اینها نشان دهنده سختی کار در کاراته بوده اما خوشبختانه کاراته ایران از این راستا طولانی و سخت به سلامت عبور کرد.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2006 دوحه در واکنش به نقدها اجرا شده از کادر فنی در مورد عدم مطلعی درباره چگونگی تخصیص سهمیه المپک به ورزشکاران عنوان داشت: متأسفانه کسانی این نقدها را مطرح می نمایند که حتی الفبای کاراته را هم نمی شناسند. آقایان به اصطلاح مطلع می گویند که چرا کادر فنی ذبیح اله پورشیب و گنج زاده را علی رغم حضور در منطقه سبز، به مسابقات اعزام نموده است؟! مگر می گردد ما این دو قهرمان را به مسابقات اعزام نکنیم. آنها در رقابت فشرده برای کسب سهمیه هستند، سهمیه ما در این وزن قطعی شده ولی اینکه پورشیب به المپیک می رود یا گنج زاده هنوز تعیین نیست. باید منتظر مسابقات قهرمانی اروپا در وزن 84- بود و دید کدام یک از این دو قهرمان راهی المپیک می گردد.

وی اضافه کرد: آقایان به جای آنکه بگویند تیم ملی کاراته کشورمان آنقدر قدرتمند بوده که در یک وزن دو ورزشکارش سهمیه گرفته، چنین حرف های بی پایه و اساسی را مطرح می نمایند. من از این دوستان می خواهم اگر بنا به هر دلیلی می خواهند تیم ملی کاراته را تخریب نمایند، موارد دیگری را دست آویز قرار دهند که برای جامعه کاراته تعجب برانگیز نباشد.

روحانی خاطرنشان ساخت: اعزام بهمن عسگری پس از قطعی شدن سهمیه به مسابقات هم مورد انتقاد قرار گرفته است. آیا دوستان اطلاع ندارند که عسگری برای آنکه در المپیک سرگروه باشد، باید نفر نخست رنکینگ بماند. به همین دلیل باید به مسابقات اعزام می شد تا ضمن حفظ رنکینگ نخست، در شرایط مسابقه هم باشد. ضمناً عسگری بعد از یک سال دوری از میدان اسفند سال گذشته به ترکیه اعزام شد و مسابقات لیسبون دومین رقابت ها پس از همه گیری کرونا بود. یادمان هم نرود که تا المپیک ما دیگر مسابقه دیگری نداریم و باید از این فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

مربی تیم ملی ادامه داد: درباره مهدی زاده هم انتقاد می گردد که چرا کادر فنی از مسابقات او به عنوان دیدارهای تدارکاتی یاد می نماید. این قهرمان شایسته به وسیله رنکینگ شانس کسب سهمیه نداشت، او به مسابقات اعزام می شد تا برای پاریس آماده باشد. پس طبیعی است مسابقات قبل از پاریس برای او حکم دیدارهای تدارکاتی را داشته باشد.

وی در خاتمه توضیح داد: در مسابقات کسب سهمیه بیش از 100 کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند که همانطور که در بالا اشاره شد، ایران با چهار سهمیه در بخش کومیته از آن به خوبی عبور کرد. تیم ملی کاراته متعلق به همه مردم است، برای شادی آنها در این روزهای سخت کرونایی هر چه در توان داریم بکار می گیریم، خدمتگزار این مردم بودن افتخاری است برای تک تک اعضای تیم ملی و کادر فنی، منتها انتظار داریم در این راستا سخت حواسمان فقط به رقیبان باشد نه اینکه نیم نگاهی به داخل و پشت سر داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاراته بهترین عملکرد را در کسب سهمیه داشت، منتقدان مغرض هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراته بهترین عملکرد را در کسب سهمیه داشت، منتقدان مغرض هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید