کاهش سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه آمریکا

به گزارش وبلاگ تام فورد، عربستان سعودی برای چهارمین ماه متوالی 2.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری خود را در اسناد و اوراق قرضه آمریکا کاهش داد.

کاهش سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تام فورد به نقل از الواقع السعودی، سرمایه گذاری های عربستان سعودی در اسناد و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا طی مارس گذشته با 1.6٪ معادل 2.1 میلیارد دلار کاهش یافت و به 130.8 میلیارد دلار (490.5 میلیارد ریال) رسید، در حالی که در انتها فوریه 132.9 میلیارد دلار (498.4 میلیارد ریال) بود.

بنابراین، عربستان سعودی برای چهارمین ماه متوالی سهام خود را کاهش داد، اما در میان سرمایه گذاران عمده در ابزار بدهی آمریکا جایگاه چهاردهم را در جهان را همچنان دارد.

براساس داده های وزارت خزانه داری آمریکا، سرمایه گذاری های عربستان سعودی در اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به 105.4 میلیارد دلار در اوراق قرضه بلند مدت توزیع شده است که این مقدار 81٪ از کل را نشان می دهد، در حالی که حدود 25.5 میلیارد دلار در اوراق قرضه کوتاه مدت، 19٪ از اوراق قرضه کوتاه مدت را تشکیل می دهد.

به صورت سالانه، موجودی اوراق قرضه و خزانه داری آمریکا در انتها مارس 2021 ، 17.8٪ (28.3 میلیارد دلار) کاهش یافت، در حالی که موجودی آن در انتها مارس 2020 ،159.1 میلیارد دلار بوده است.

سرمایه گذاری های سعودی تنها در اوراق قرضه و اسناد خزانه داری است و شامل سایر سرمایه گذاری ها در اوراق بهادار، دارایی ها و پول نقد به دلار در ایالات متحده نیست.

سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه و خزانه داری آمریکا طی سال 2020 با کاهش 24.1 درصدی (43.4 میلیارد دلار) به 136.4 میلیارد دلار رسید، در حالی که موجودی آن در انتها سال 2019 179.8 میلیارد دلار بود.

همچنین سرمایه گذاری ریاض در اوراق قرضه آمریکا به 132.9 میلیارد دلار در ماه فوریه کاهش یافت.

سال گذشته، عربستان سعودی پس از ژاپن، چین، انگلستان، برزیل، ایرلند، لوکزامبورگ، هنگ کنگ، سوئیس، جزایر کیمن بلژیک و تایوان در رده دوازدهم بزرگترین سرمایه گذاران اوراق قرضه و اسناد خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کاهش سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سرمایه گذاری عربستان در اوراق قرضه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید