کرونا طومار اعتراضات یک ساله الجزائر را در هم پیچید

به گزارش وبلاگ تام فورد، رئیس جمهور الجزائر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور دستور ممانعت از برگزاری تظاهرات های هفتگی ضد حکومتی در این کشور را صادر کرد.

کرونا طومار اعتراضات یک ساله الجزائر را در هم پیچید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تام فورد، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر روز سه شنبه در راستای بخشی از تلاش ها برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور دستور منع برگزاری اعتراضات گسترده این کشور را صادر کرد که از یک سال پیش به طور هفتگی در این کشور جریان دارد.

الجزائر تا به امروز از 60 مورد ابتلای به ویروس کرونا و پنج مورد فوتی ناشی از این بیماری خبر داده است.

تبون همچنین از بسته شدن همه مرزهای خشکی الجزائر با کشورهای همجوار خبر داد و تاکید کرد که اوضاع تحت کنترل است.

رئیس جمهور الجزائر طی نطقی برای ملت خود گفت که در نشستی که با مقامات ارشد سیاسی و امنیتی کشور داشته مقرر شده که همه پروازها به استثنای پرواز هواپیماهای باری در کشور متوقف شود و تردد کشتی ها هم جز کشتی های حامل کالا متوقف شود و همه وسائط نقلیه و اماکن عمومی ضد عفونی شوند و از برپایی هر گونه تجمع، تحصن یا راهپیمایی جلوگیری به عمل آید.

رئیس جمهور الجزائر همچنین از به تعلیق درآمدن نمازهای جمعه و جماعت و بسته شدن مساجد خبر داد و گفت: صادرات هر گونه محصولات داخلی پزشکی یا غذایی به خارج هم ممنوع می شود.

الجزائر طی بیش از یک سال گذشته شاهد تغییرات سیاسی گسترده ای بود. این تغییرات با آغاز تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین آغاز شد و او نهایت با فشار مردم و گروه های سیاسی مجبور به کناره گیری از قدرت شد و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبون به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. با این حال تظاهرات همچنان در برخی از شهرهای الجزائر ادامه دارد.

از جمله خواسته های معترضان آزادی های فردی، گروهی، حقوق بشر و برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت و براندازی نظام سیاسی این کشور که از زمان استقلال و رهایی از استعمار فرانسه در سال 1962 در آن حاکم است، شامل می شود.

به باور این کارشناس، نظام حاکم بر الجزائر دست به اصلاحات محدودی زده است، اما بروز نشانه های بحران اقتصادی عمیقی در آینده نزدیک و کاهش قیمت سوخت مانع از دستیابی الجزائر به صلح اجتماعی از طریق فروش خوب نفت می شود.

در همین حال نخست وزیر الجزائر هفته گذشته از مردم کشورش خواست به جای حضور مداوم در خیابان ها و تظاهرات، با دولت برای تحقق مطالباتشان همکاری کنند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرونا طومار اعتراضات یک ساله الجزائر را در هم پیچید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا طومار اعتراضات یک ساله الجزائر را در هم پیچید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید