کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است

به گزارش وبلاگ تام فورد، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه صادرات غیرنفتی در جا زده است.

کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است

به گزارش وبلاگ تام فورد، علی محمد احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، به مدیران حوزه اقتصادی و بخش خصوصی اضافه نمود: صادرات غیرنفتی و تجارت به عنوان یکی از برنامه های محوری در رونق اقتصادی و توسعه استان قرار گیرد.

وی بیان نمود: در بخش فراوریات کشاورزی، گیاهان داروئی و صنایع دستی ظرفیت های خوبی وجود دارد و باید کوشش کنیم با افزایش حجم فراوری و کیفیت بخشی به آنها، صادرات استان رونق یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق بازرگانی در حوزه صادرات غیرنفتی بیشتر کوشش و تحرک داشته باشد و با تقدیر از تمامی کسانی که در حوزه صادرات در استان کوشش می نمایند، اظهار داشت: ما در این حوزه درجا زدیم.

احمدی با اشاره به اینکه، هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و بخش خصوصی و تدوین یک برنامه مدون براساس واقعیت ها در جهت توسعه صادرات استان است نه یاری اقتصادی، توضیح داد: در هیچ استانی از کشور دولت یاری اقتصادی به اتاق بازرگانی نمی کند. در گمرک استان که نقش بارزی در توسعه صادرات دارد، هیچگونه جنب و جوشی شاهد نیستیم و گمرک باید فعال شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد نمایشگاه دائمی را ضرورتی مهم برای صادرات دانست و خواهان پیگیری ایجاد نمایشگاه دائمی 30 هکتاری استان شد و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه برای برطرف مشکل صادرات استان یک کارگروه تشکیل داده و نتیجه این کمیته را به ستاد تسهیل ارائه دهد.

احمدی مطرح کرد: با توجه به اهمیت موضوع صادرات یک نشست فوق العاده در مورد برطرف موانع صادرات تشکیل گردد و شرایط صادرات در استان های همجوار در این خصوص آنالیز گردد تا به یک راه چاره اجرایی در مورد توسعه صادرات در استان دست یابیم.

استاندار به نقش موثر فرودگاه و حمل و نقل هوائی در صادرات اشاره و به رئیس فرودگاه یاسوج، بیان نمود: یکی از فرودگاه های هم تراز استان در مورد تجهیزات جانبی و ساختارهای آن را آنالیز نموده و گزارش آن را در کارگروه ارائه دهد .

احمدی به توسعه حمل و نقل در جهت رونق صادرات تاکید نمود و از حوزه راه و شهرسازی خواست تا پیگیر آنالیز مسائل محور یاسوج - سپیدان گردد و پروژه محور یاسوج - سی سخت تسریع یابد و پل پیش بینی شده در این محور معین تکلیف گردد.

وی بر اصلاح سیستم تهویه تونل آخری جاده بابا میدان - یاسوج تاکید و اضافه نمود: در مورد جذب سرمایه گذار برای پروژه راه آهن اقلید - یاسوج اقدام گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: محصولات کشاورزی این استان به وسیله بنادر و گمرک سایر استان ها صادر می گردد.

به گزارش وبلاگ تام فورد، جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با بیان اینکه تشکل های صادراتی در این استان وجود ندارد، اضافه نمود: صادرنمایندگان سایر استان های کشور محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را خریداری نموده و به وسیله بنادر صادر می نمایند.

وی با بیان اینکه در این استان تشکلهای صادراتی حقیقی و حقوقی نداریم، بیان نمود: اتحادیه های صادراتی که در استان تشکیل شده است از ابتدا هم سیاست شان مبنی بر صادرات نبود، بلکه با این تصور به تشکیل اتحادیه اقدام کردند که دولت سوبسیدی می دهد و آن را بین خود تقسیم می نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: صادرنمایندگان سایر استان های کشور محصولات کشاورزی استان را خریداری نموده و به وسیله بنادر و گمرک سایر استان ها صادر می نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: توانمند سازی و توجه به اتحادیه های صادراتی استان برای توسعه صادرات غیر نفتی لازم است.

به گزارش وبلاگ تام فورد، جبار کیانی پور در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اضافه نمود: در سالهای گذشته ایجاد اتحادیه های صادراتی در دستور کاری نهاده شد و با توجه به ظرفیت های استان در حوزه محصولات باغی و عسل اقداماتی در این راستا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه با کوشش های انجام گرفته و اقدامات لازم، ثبت ملی دو اتحادیه محقق شد، بیان نمود: کوشش هایی برای توانمند سازی جامعه هدف انجام شد و ظرفیت های استان در این حوزه ها در رویدادهای بین المللی به نمایش گذشته شد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بر لزوم همکاری بانک توسعه صادرات برای توانمند سازی این اتحادیه ها تاکید و اظهار داشت: با تخصیص پنج میلیارد تومان به اتحادیه باغی با نظارت اتاق بازرگانی یاسوج می توان تحول مناسبی را در توانمند سازی این بخش رقم زد و رونق صادرات غیر نفتی در استان را عملیاتی کرد.

کیانی پور، توجه به برگزاری نمایشگاه ها و حمایت از فراوری نمایندگان را ضروری مطرح کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 9 ماهه سال جاری دو میلیون و 874 هزار دلار صادرات غیرنفتی از گمرک استان صورت گرفته است.

به گزارش وبلاگ تام فورد، داریوش دیودیده در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اضافه نمود: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان در این مدت، پودر و عصاره شیرین بیان و فرآورده های آرایشی و بهداشتی است.

وی کشورهای مقصد این صادرات را آلمان، امارات، عراق و اندونزی، اعلام و بیان نمود: در مدت 9 ماهه ابتدایی سال گذشته نیز تحقق صادرات غیر نفتی دو میلیون و 873 هزار دلاری از گمرک استان را شاهد بودیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مقصد صادرات 9 ماهه ابتدایی سال گذشته استان را کشورهای آلمان، امارات، اندونزی، آفریقای جنوبی، انگلیس، عراق، فرانسه و کانادا تشکل می داد و همچنین پودر و عصاره شیرین بیان و فرآورده های آرایشی و بهداشتی از گمرک استان طی همین مدت صادر شده است .

دیودیده با اشاره به آمار کلی از ابتدای صادرات استان توضیح داد: 95.1 میلیون دلار از زمان آغاز صادرات از استان تا خاتمه شهریور 92، صادرات صورت گفت .

وی از صادرات غیرنفتی 18میلیون و 495 هزار دلاری استان از نیمه دوم شهریور 92 تا مهر ماه 96 اطلاع داد و مطرح کرد: مجموع صادرات استان از ابتدا تا شهریور ماه 96، 77 میلیون و 595 هزار دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، محصولات صادر شده استان از گذشته تا امروز را مربوط به شیرین بیان، موکت، سیمان خاکستری، دلستر و نوشابه، عصاره گیاهان دارویی و سلستین دانست و اضافه نمود: امارات، عراق، اندونزی، آلمان، افغانستان، ترکمنستان، آفریفای جنوبی، سوئیس و انگلیس کشورهای مقصد صادرات استان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات غیرنفتی درجا زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید