انتخابات پارلمانی در کویت شروع شد

به گزارش وبلاگ تام فورد، انتخابات پارلمانی کویت امروز (شنبه) در میان تدابیر بهداشتی به پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور شروع شد.

انتخابات پارلمانی در کویت شروع شد

به نقل از المیادین، انتخابات شانزدهمین دور مجلس (مجلس الامه) کویت امروز متفاوت از دوره های گذشته و در سایه تدابیر بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا شروع شد.

در این دور از انتخابات مجلس الامه کویت 326 نامزد برای تصاحب 50 کرسی در شانزدهمین دوره این مجلس در پنج حوزه انتخاباتی رقابت می نمایند.

طبق این گزارش، 567 هزار و 694 شهفرایند کویتی واجد شرایط رأی دادن هستند و می توانند با حضور در مراکز اخذ رأی در حوزه های انتخاباتی مربوطه نماینده شان را انتخاب نمایند.

طبق مصوبات وزارت بهداشت کویت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا رأی دهندگان باید با ماسک در محل اخذ رأی حاضر شوند و پیش از ورود آنها به محل اخذ رأی مورد سنجش واقع می شوند. همچنین هرگونه تجمع در این مراکز ممنوع اعلام شده است.

این نخستین انتخابات در زمان نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر جدید کویت به شمار می رود.

طبق گزارش رسانه ها، انتخابات امروز مجلس الامه کویت طبق قانون تک رأیی برگزار می گردد؛ طوری که هر رای دهنده حق دارد که در حوزه انتخاباتی اش که 10 عضو از آن پیروز می گردد، تنها نام یک نامزد را به صندوق بیندازد که طبق گفته منتقدان، این قانون بر خلاف مبانی فرایند دموکراتیک است.

طبق قانون اساسی کویت، دوره زمانی مجلس الامه چهار سال میلادی از زمان برگزاری اولین نشست آن است و در طول شصت روز قبل از انتها آن دوره مجلس جدید تشکیل می گردد و اعضایی که دوره عضویت آنها به انتها می رسد، می توانند دوباره انتخاب شوند. دوره چهار ساله مجلس جز در شرایط جنگی تمدید نمی گردد و این تمدید نیز طبق قانون خواهد بود.

هشتم مهر ماه درگذشت صباح الاحمد الجابر الصباح امیر 91 ساله کویت اعلام شد و پس از آن کابینه کویت نواف الاحمد الجابر الصباح، بردار ناتنی 83 ساله وی را به عنوان امیر جدید معرفی کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "انتخابات پارلمانی در کویت شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی در کویت شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید