بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول را بیشتر بشناسیم

به گزارش وبلاگ تام فورد، معرفی شهر استانبول

استانبول ، شهری است که قدمت آن به بیش از دوهزار و پانصد سال می رسد و در گذشته آن را با نام قسطنطنیه می شناختند . این شهر مرکز فرهنگی، تاریخی ، سیاسی و اقتصادی ترکیه شناخته شده است . به لحاظ جغرافیایی بخشی از آن در قاره آسیا وو بخشی در قاره اروپا است که فاصله را تنگه بسفر به هم پیوند زده است . این شهر به لحاظ جمعیت ، پرجمعیت ترین شهر ترکیه می باشد و جمعیت آن بالغ بر پانزده میلیون نفر می باشد . دین رسمی ساکنان این شهر تاریخی ، اسلام و زبان رسمی آن ها ترکی می باشد . این شهر به دلیل داشتن جاذبه های دیدنی از جمله مسجد عثمانی ها ، ایاصوفیه ، کاخ توپکایی و بازار های بزرگ به قطب گردشگری ترکیه تبدیل شده است. به لحاظ امنیت همانند تهران است ولی به لحاظ گردشگری ،پنجمین شهر محبوب جهان می باشد . بهترین زمان سفر به این شهر زیبا ، فصل های پاییز و بهارمی باشد اما فصل زمستان این شهر برف و سرمای شدید و تابستان بسیار گرمی دارد. گردشگران خارجی می توانند در کنار گردش و بازدید از جاذبه های این شهر در تور استانبول ، وعده های غذایی خود را در بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول میل نمایند.

بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول را بیشتر بشناسیم

شهر استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه و قطب فرهنگی اروپا می باشد .

رستوران های استانبول

اگر توریست ها بخواهند به سراغ غذاهایی با تنوع زیاد بروند ، رستوران های استانبول بهترین مکان برای آن هاست. بعضی از این رستوران ها بسیار لوکس و دا غذاهای بسیار گران می باشند اما تعدادی دیگر از آن ها علاوه بر این که از کیفیت خوبی برخوردارند ، غذاهای ارزان و متنوعی نیز عرضه می کنند و تا حدودی هزینه های گردشگران را کمتر می کنند . درواقع وجود بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول سبب درآمد زایی بیشتری برای صاحبان این رستوران ها شده است و بیشتر آن ها در محله بی اوغلو استانبول واقع شده اند. . در ادامه بحث به تعدادی از بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول اشاره می کنیم .

بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول :

1.رستوران ولوت : این رستوران که در محله بی اوغلو استانبول واقع شده است و جزو بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول می باشد ، انواع غذاهای گیاهی ، ترکی و محلی سرو می کند که قیمت این غذاها بسیار به صرفه است . این رستوران در سال 2015 به دلیل پخت حلوایی خوشمزه در بین ده رستوران برتر استانبول قرار گرفت . این رستوران در نزدیکی برج گالاتا واقع شده است و علاوه بر رستوران بودنش ، کافه نیز می باشد . ساعات بازدید از این رستوران همه روزه از ساعت ده صبح تا دو نیمه شب می باشد.

- کافه -رستوران ولوت یکی از بهترین و ارزان ترین رستوران های شهر استانبول می باشد.

2. رستوران تراس العماد استانبول :در این رستوران زیبا علاوه بر این که غذاهای خوشمزه و با کیفیت بالا پخت می شود ، به لحاظ قیمتی ارزان و به صرفه نیز می باشند . در این رستوران بیشتر غذاهای دریایی و انواع کباب ها پخته می شود . همچنین افرادی که در این رستوران کار می کنند چنان برخورد گرم و صمیمی با گردشگران دارند که باعث ایجاد فضای راحتی برای آن ها می شود . ساعات کاری این رستوران از ساعت ده صبح تا یازده و نیم شب می باشد .

3. رستوران سالکیم سووت استانبول :در این رستوران غذاهای محلی ، ترکی و گیاهی پخته می شود . غذاهای این رستوران بسیار خوشمزه و بهداشتی می باشند و قیمت آن ها به صرفه است . بعداز خوردن غذا در این رستوران با چای رایگان از افراد پذیرایی می شود . مزه غذاهای این رستوران شبیه به غذاهای خانگی می باشد و همین باعث شده است که در لیست بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبولقرار بگیرد . ساعات کاری این رستوران همه روزه از ده صبح تا دو نیمه شب می باشد .

4 . رستوران اوبا إت لوکانتاسی استانبول : در این رستوران علاوه بر غذاهای ترکی و محلی ، انواع کباب ها نیز سرو می شود . در این رستوران ، باکیفیت ترین کباب ها پخته می شود و در عین حال ارزان قیمت نیز می باشند کباب های این رستوران در میان مردم استانبول نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند . ساعات کاری این رستوران ، همه روزه از ساعت نه صبح تا ده شب می باشد.

تصویری از سرو غذا در رستوران معروف لوکانتاسی استانبول.

5 . رستوران سیناس گالاتا استانبول : این رستوران که در نزدیکی برج گالاتا واقع شده است و یکی از بهترینو ارزان ترین رستوران های استانبول می باشد ، بهترین غذاهای ترکی ، محلی و گیاهی را سرو می کند . اگر گردشگران بخواهند بهترین غذاهای ترکی و سنتی را تجربه کنند ، رستوران سیناس بهترین محل است و قیمت غذاهای آن نیز ارزان می باشد . ساعات کاری این رستوران از ساعت نه صبح تا ده شب می باشد .

6. رستوران آینندوروم استانبول : در این رستوران زیبا ، انواع غذاهای ترکی ، محلی و فست فود ها سرو می شود و در نزدیک بازار بزرگ استانبول قرار گرفته است . این رستوران علاوه بر غذاهای ترکی و محلی ، کباب های بسیار خوشمزه ای نیز می پزد . ساعات کاری این رستوران همه روزه از ساعت یازده و نیم صبح تا شش عصر می باشد .

7 . رستوران حسین کوفته استانبول : این رستوران که در نزدیکی محله بی اوغلو واقع شده است و یکی ازبهترین و ارزانترین رستوران های استانبول محسوب می شود ، در پخته نوعی کوفته ترکی شهرت زیادی پیدا کرده است . ساعات کاری آن ، همه روزه از ساعت یازده و نیم صبح تا شش عصر می باشد .

نمونه غذاهای سرو شده در بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول.

8. رستوران بیاض ایزگارا : این رستوران برتر که در پخت انواع غذاهای ترکی ، فست فود و گریل ها همچون دیگر رستوران های استانبول شهرت دارد ، همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت یازده صبح تا پنج عصر باز است . در این رستوران کوچک می توان خوشمزه ترین ساندویچ ها و کباب های ترکی را امتحان کرد .

9. رستوران ایاض بابا : این رستوران که در محله معروف سلطان احمد و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده است ، یکی از بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول محسوب می شود . غذاهای گوشتی این رستوران بسیار معروف هستند ولی منوی محدودی دارد . همچنین فست فود ها و سوسیس هایی که در آن سرو می شود از گوشت های حلال تهیه می شوند .

10 . رستوران بیلچه کباب :کباب این رستوران و تزییناتی که کنار آن انجام می شود در میان ساکنان استانبول بسیار شهرت دارد . این رستوران در نزدیکی موزه اپرا واقع شده است . علاوه بر کباب های معروفش، فضای سنتی ، ظروف سنتی و قدیمی استفاده شده در این رستوران کوچک و قیمت های پایین غذاهای آن ، آن را در لیست بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول قرار داده است . ساعات کاری این رستوران همه روزه از دوازده ظهر تا دوازده شب می باشد.

.

تصویری از کباب معروف رستوران بیلچه کباب با دورچین های بی نظیر.

11. رستوران دای پرا : این رستوران در مرکز شهر استانبول قرار گرفته است و در میان مردم محلی این شهر معروف است .سرآشپز معروف این رستوران آرزو گور دامار است که در تهیه غذاها خلاقیت های خاصی را به کار می گیرد. در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی ، چیدمان، فضا و حتی آهنگ هایی که داخل این رستوران پخش می شود ، سنتی است .این رستوران نیز از بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول محسوب می شود .

ارزان ترین غذاهای استانبول دربهترین و ارزان ترین رستوران ها:

علاوه بر لذت بردن از فضای بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول، می توان از خوردن غذاهای ارزانی مانند ساندویچ ماهی، کوفته های معروف ترکی ، برگرهای های معروف و آبدار و بسیاری غذاهای معروف و ارزان آن ها سفر به یاد ماندنی برای خود رقم زد.

منبع: دلتابان

به "بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و ارزان ترین رستوران های استانبول را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید