رژیم غذایی ایده آل: امروز گوشت و فردا ماهی

به گزارش وبلاگ تام فورد، بیشتر امگا 3 ها در ماهی های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ساردین یافت می گردد. شما می توانید چندین بار در هفته ماهی بخورید.

رژیم غذایی ایده آل: امروز گوشت و فردا ماهی

دانشمندان مدت ها در جستجوی این هستند که چه چیزی برای بدن سالم تر است - ماهی یا گوشت. گوشت و ماهی هر دو منبع پروتئین هستند، اما هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. از نظر بعضی، ماهی یک نعمت است، اما بعضی دیگر این نظر را نفی می نمایند. اما بدن هر دو محصول مورد نیاز است.

به تازگی، بسیاری با اعتقاد به سالم بودن غذا های دریایط، ماهی را به گوشت ترجیح دهند. زیرا ماهی حاوی اسید های چرب امگا 3 است، که ما فوری به آن ها نیاز داریم. علاوه بر این، دریافت این ماده از غذا های گیاهان بسیار سخت است، زیرا باید نسبت خاصی از امگا 3 و امگا 6 در گیاه وجود داشته باشدو تنها 10 درصد امگا 3 از غذا های گیاهی جذب می شوند.

النا چگییا، کاندیدای علوم پزشکی، پزشک متخصص تغذیه، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: بنابراین، در هر صورت، ماهی باید در رژیم غذایی شما گنجانده گردد.

وی اضافه کرد: بیشتر امگا 3 ها در ماهی های روغنی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ساردین یافت می گردد. شما می توانید چندین بار در هفته ماهی بخورید. نکته اصلی این است که از چربی بیش از حد استفاده نکنید، زیرا روغن ماهی علی رغم تمام مزایای آن کالری زیادی دارد.

وی در مورد خوردن گوشت گفت: در گوشت حیوانات جوان کلسترول کمتری وجود دارد، بنابراین بهتر است گوشت هایی بدست امده از احشام یا خوک های جوان بخورید. اما در گوشت حیوانات جوان تعداد زیادی پورین وجود دارد - این ها موادی هستند که اسید اوریک از آن ها تشکیل می گردد. هنگامی که در بدن تجمع می یابد، دفع آن ها مختل می گردد و در نتیجه شرایط سلامتی فرد بدتر می گردد.

اما این بدان معنا نیست که شما باید از گوشت خودداری کنید. شما فقط باید آن را بیش از 1-2 بار در هفته مصرف نکنید؛ و در حالت ایده آل، شما باید گوشت و ماهی را در سفره غذایی خود داشته باشد، و سپس پروتئین کاملی، اسید های چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین ها را دریافت خواهید کرد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "رژیم غذایی ایده آل: امروز گوشت و فردا ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی ایده آل: امروز گوشت و فردا ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید