صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه ای

به گزارش وبلاگ تام فورد به نقل از نیواطلس، دو مورد از چالش های مهم خطوط هواپیمایی کاهش مصرف سوخت و سروصدای زیاد ناشی از پرواز هواپیماها است. این مسائل به خصوص در زمان برخاستن و نشستن هواپیماها به اوج می رسد.

صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه ای

پژوهشگران مرکز هوافضای آلمان موسوم به دی ال آر برنامه ای رایانه ای به نام LNAS عرضه نموده اند که با دریافت داده های مربوط به شرایط آب و هوا و نیز مشخصات فنی هر هواپیما به خلبان اطلاعات و توصیه هایی در خصوص شیوه شروع پرواز و اوج گیری ارائه می نماید. این فرایند در زمان فرود هواپیما نیز تکرار می گردد.

از جمله دیگر توصیه های ارائه شده توسط این برنامه می توان به سرعت بهینه پرواز پس از صعود، زمان مناسب استفاده از ترمزهای هوایی و تجهیزات مربوط به فرود، سرعت مناسب برای اوج گیری و افزایش ارتفاع و غیره اشاره نمود. توصیه های مذکور بر مبنای تغییر شرایط جوی و شرایط هواپیما ممکن است در لحظه تغییر نمایند.

سیستم یادشده توسط گروهی از خلبانان سوئیسی و آلمانی بر روی هواپیماهای ایرباس ای 320 ATRA مورد آزمایش قرار گرفته و آنالیز ها نشان می دهد این امر موجب کاهش سروصدای هواپیماهای مذکور تا یک سوم شده است. برآوردهای هواپیمایی سوئیس نشان می دهد استفاده از سیستم یادشده می تواند سالانه به صرفه جویی 500 تنی در مصرف سوخت نیز منجر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی در مصرف سوخت هواپیما با برنامه رایانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید