ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی، بدون استفاده

به گزارش وبلاگ تام فورد، خبرگزاری خبرنگاران- دبیرکل عالی کانون کارفرمایان کشور گفت: سالانه 40 تا 50 میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی در منطقه داریم که تنها دو تا سه درصد از آن را استفاده می کنیم.

ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی، بدون استفاده

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تام فورد، حمیدرضا سیفی اضافه نمود: در شرایطی هستیم که باید بدانیم ظرفیت داخلی ما در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی چیست با توجه به این که 120 تشکل پیمانکاری داریم یعنی بیش از 38 هزار شرکت پیمانکاری و حدود 35 تشکل مشاوره ای یعنی بالغ بر 4 هزار مشاور در کشورمان وجود دارد.

وی اضافه نمود: ایران با 15 کشور همسایه است و ظرفیت صادرات به این کشور ها 1300 میلیارد دلار است و ما می توانیم با توجه به ظرفیت کشورمان، سالانه 40 تا 50 هزار میلیارد دلار به این کشور ها صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم، اما از آن استفاده ای نکردیم.

دبیرکل عالی کانون کارفرمایان گفت: یکپارچه سازی در تصمیم گیری و برنامه ریزی درست، لازمه کار است، اما نگاه دولت و وزارت خارجه نیز باید این باشد که از ظرفیت بخش خصوصی در رایزنی های مالی استفاده نمایند یا بستر را خودشان فراهم نمایند، چون اگر بستر آماده نباشد بخش خصوصی نمی تواند در کشور دیگری پیروز گردد و رها می گردد.

سیفی به ضرورت وجود تعداد زیادی رایزن مالی در مجاورت کشورمان اشاره نمود و اضافه نمود: وجود این رایزن های مالی برای صدور خدمات فنی و مهندسی درست ضروری است و باید از این ظرفیت داخلی بتوانیم خوب استفاده کنیم تا شرکت های داخلی زنده بمانند.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تام فورد به نقل از صدا و سیما، وی گفت: رایزن مالی که با تشکل های بخش خصوصی ارتباط نداشته باشد فایده ای ندارد و نمی توانیم از ظرفیت های کشور های همسایه استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی، بدون استفاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی، بدون استفاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید