صالحی امیری: به شدت نیازمند تجهیزات هستیم، فدراسیون ضعیف نداریم ولی همه در یک کلاس نیستند

به گزارش وبلاگ تام فورد، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قرار بود در تمام 53 فدراسیون ورزشی حاضر شویم و از نزدیک در جریان مسائل و مسائل آنها قرار بگیریم.

صالحی امیری: به شدت نیازمند تجهیزات هستیم، فدراسیون ضعیف نداریم ولی همه در یک کلاس نیستند

به گزارش وبلاگ تام فورد، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در بازدید از 4 فدراسیون ورزشی و در جمع وبلاگ تام فورد گفت: روز مبارک اول رجب و آغاز ماه های مبارک پس از آن یعنی شعبان و رمضان را تبریک می گویم. مطابق سیاست گذاری که از ابتدای سال به همراه اعضای اجرایی کمیته ملی المپیک داشتیم، قرار بود در تمام 53 فدراسیون ورزشی حاضر شویم و از نزدیک در جریان مسائل و مسائل آنها قرار بگیریم و در حد توان به آنها کمک کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: برداشت ما این است که حضور صحنه ای، تصویر روشن تری از مسائل و مسائل ورزش قهرمانی به ما خواهد داد و می توانیم تصمیمات منطقی تری بگیریم. برنامه امروز (شنبه) هم یکی از برنامه هایی است در تداوم هفته هایی که دنبال می کنیم. فکر می کنم تا امروز از 40 حدود فدراسیون سرکشی داشتیم و ان شاءالله این کار را تا سرانجام سال انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته ملی المپیک، سلامت قهرمانان را مسئله مهم فدراسیون پزشکی ورزشی دانست و گفت: الزاماً احتیاج داریم حداقل 20 هزار دوز واکسن به 10 هزار قهرمان ملی پوش در سراسر کشور تزریق گردد تا امنیت روانی و سلامت جسمانی آنها را تضمین کنیم. پنجشنبه گذشته جلسه مشترکی با سلطانی فر، علی نژاد و سجادی داشتیم که مقرر شد به وسیله وزارت بهداشت، قهرمانان ما در اولویت نخست واکسینه شوند. اگر هم این اتفاق نیفتاد، امیدوارم بتوانیم این موافقت را بگیریم تا از کشورهای مورد تأیید ستاد عالی کرونا، واکسن را خریداری کنیم.

صالحی امیری با بیان اینکه کمیته ملی المپیک در سال 1400، شش رویداد ورزشی را در پیش دارد، گفت: این رویدادها را از مرداد و از المپیک آغاز می کنیم. بلافاصله در شهریور، مسابقات کشورهای اسلامی را داریم و بلافاصله اواخر آبان یا اوایل آذر، رویدادهای ساحلی در چین را داریم. بلافاصله مسابقات جوانان را در چین، رویداد اسکی را در بهمن و رقابت های داخل سالن تایلند را در اسفند پیش رو خواهیم داشت. 1400 سال شلوغی است و امنیت و سلامت قهرمانان برای ما بسیار مهم است. عمده صحبت ما با نوروزی (سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی) روی این موضوع بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ تام فورد بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با دوپینگ اعلام کرد: نکته دوم در جلسه مطرح شده، بحث دوپینگ بود. ما دوپینگ را فقط اقدامی ناشایست برای یک قهرمان تلقی نمی کنیم، بلکه دوپینگ به شأن، اعتبار و پرستیژ جمهوری اسلامی لطمه می زند. ما به عنوان جمهوری اسلامی باید نماد ورزش پاک در دنیا باشیم و از همین جهت، فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی امر دوپینگ باید از حداکثر ظرفیت خود برای مبارز دوپینگ استفاده کند. در این باره هم با دکتر نوروزی صحبت کردم که رویکرد مثبتی داشت و کارها در حال پیگیری است.

صالحی امیری در خصوص تهیه واکسن برای ورزشکاران گفت: ارزیابی اولیه ما این است که ما حداقل 20 هزار دوز برای 10 هزار ملی پوش احتیاج داریم. این کار از دو طریق ممکن است، ابتدا اینکه وزارت بهداشت قهرمانان را در اولویت قرار دهد که خواسته ما تامین می گردد. اگر این موضوع در ستاد عالی کرونا در اولویت قرار نگیرد تقاضای ما این است که مجوز خرید است تا قهرمانان مان را واکسینه کنیم. نکته بعدی فدراسیون پرورش اندام است. این فدراسیون مخاطب خیلی بزرگی دارد و در سطح کشور چندین هزار باشگاه فعال هستند. آمار ما تا 25 هزار هم رفته است.

وی تاکید نمود: این مجموعه باشگاه ها که در زمینه بدنسازی فعال هستند احتیاج به یک ساماندهی دارند. مهمترین احتیاج و اولویت فدراسیون پرورش اندام ورزش پاک است و باید از هر نوع آلودگی در امان باشند. این نکته را من در دو جلسه اخیر هم متذکر شده ام چون کمیته بین المللی المپیک تحت هیچ شرایطی دوپینگ را تحمل نمی کند. ما هم به عنوان نماینده کمیته بین المللی المپیک در تهران رسالت اصلی مان مقابله حداکثری با بحث دوپینگ است. خوشبختانه رویکرد فدراسیون پرورش اندام شعار ورزش پاک است. این جامعه، جامعه بزرگی است و باید تقویت و ساماندهی گردد. احتیاج به کرسی های بین المللی داشتند و من با فدراسیون دنیای پرورش اندام صحبت نموده ام و بلافاصله بعد از گفت وگو یک کرسی نایب رئیسی هم در دنیا و هم آسیا به رئیس فدراسیون ما دادند که قدم مثبتی است.

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: فدراسیون سومی که حضور پیدا کردیم فدراسیون نجات غریق بود. این فدراسیون نجات جان انسان ها را در سراسر کشور و خصوصا سواحل شاقتصادی و جنوبی برعهده دارد و جامعه مخاطب بزرگی دارند. حدود 100 هزار نفر فعال بودند که در شرایط کرونا 43 هزار نفرشان بیکار شده اند، این اتفاق یکی از مصیبت هایی است ما در زمان کرونا داشتیم. کار نجات غریق ها از عید به بعد آغاز می گردد. اقدام بعدی آنها که در جهت توسعه ملی است بحث محیط زیست است و پاکسازی سواحل را هم برعهده دارند.

صالحی امیری ادامه داد: هم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه های ویژه ای را در اختیار فدراسیون قرار خواهند داد تا آنها به صندلی واقعی خود در آسیا و بعد دنیای برسند. من شخصاً نسبت به دوومیدانی در مسابقات آسیایی بعدی بسیار امیدوار هستم که صندلی ایران را تغییر دهد. همین شرایط را هم در تیراندازی داریم. ما سال جاری 30 میلیارد تومان کمک مستقیم به فدراسیون ها داشتیم. به خاطر اینکه رویدادها کنسل شد، 20 میلیاردی که برای رویدادها پیش بینی نموده بودیم را عیناً بین فدراسیون ها توزیع کردیم. تا الان که صحبت می کنم 18 میلیارد توزیع شده و در اسفندماه هم دو میلیارد دیگر توزیع خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه توضیح داد: انتظار ما این است که مجلس شورای اسلامی بودجه پیشنهادی را تصویب کند. در این صورت می توانیم در سال 1400 ما وعده جهش در بودجه را داشته باشیم. ما به شدت احتیاجمند تجهیزات هستیم و برگزاری اردوها در داخل و خارج هستیم. این هم احتیاجمند این است که منابع در اختیار ما باشد. ما برای اینکه در سال 1400 حدود شش رویداد را برگزار کنیم، حدود 2 میلیون دلار پیش بینی ارزی و حدود 50 میلیارد تومان پیش بینی ریالی ما برای این مسابقات است.

وی اضافه نمود: لباس، تغذیه و پاداش پای سکو و سایر هزینه ها. لازمه این هزینه ها این است که دولت و مجلس به ما کمک نمایند. باید صادقانه بگویم دولت در بحث کمک به ورزش ایران کوتاهی ننموده است. شما شرایط اقتصادی کشور را می دانید. الان سازمان برنامه بودجه و آقای نوبخت از ما تا الان حمایت اقتصادی کردند و وقتی من می گویم حدود 50 میلیارد به فدراسیون ها کمک کردیم، دلیلش حمایت دولت است. ما سال جاری از مجلس انتظار داریم که از ما حمایت کند که حتماً این انتظار را برآورده خواهد نمود تا ما بودجه مناسبی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم رویدادهای سال 1400 را برگزار کنیم.

صالحی امیری در ادامه اعلام کرد: همه روسای فدراسیون برای ما عزیز هستند و همه مورد حمایت ما هستند. به طور طبیعی ما ارزیابی سالیانه خواهیم داشت ولی من می گویم ما فدراسیون بد نداریم و همه در حال کوشش هستند. من به همه آن ها خسته نباشید می گویم. خارج از مبالغه، من نمی توانم بگویم ما فدراسیون ضعیفی داریم، ولی طبیعی است اگر همه در یک کلاس قرار بگیرند ممکن است نمرات مختلفی گرفته گردد، ولی همه قبول هستند.

وی در خصوص بازگشت رشته کاراته به المپیک و امیدواری به این رشته، مطرح نمود: مسئله IOC کاراته نیست، مسئله مدیریت فدراسیون کاراته است. آن ها حساسیت داشتند برای شفاف سازی، همین حساسیت را هم روی بوکس و وزنه برداری داشتند. کمیته بین المللی المپیک در خصوص ورزش پاک و شفاف با هیچکس تعارف ندارد. من در هیئت اجرایی و مجمع شورای المپیک آسیا دیدار های زیادی از جمله با رئیس فدراسیون دنیای و آسیایی داشتم و خود هیئت اجرایی هم پیشنهاد داد همه کشورهای آسیایی به کمک کاراته بیایند. مجموع کوشش های ما هم ان شاءالله به نتیجه خواهد رسید مشروط به اینکه فدراسیون دنیای هم خودش را شفاف کند. کاراته حتماً باید به مسابقات بازگردد چون یکی از امیدهای اصلی ما در المپیک و مسابقات آسیایی است و ما بدون این رشته نمی توانیم به صندلی واقعی خودمان برسیم. من هفته قبل در کاراته حضور داشتم و دائماً با رئیس فدراسیون ارتباط دارم. پیگیر مسائل هم هستیم و مطمئن باشید جزو اولویت ها و اهداف اصلی ما خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در سرانجام در خصوص مشکل پیش آمده برای شهرام هروی، سرمربی تیم کاراته گفت: او مربی ارزشمند ماست و مشکل او را مشکل خودمان می دانیم. با او ارتباط دارم و ان شاءالله مشکل وی حل خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ تام فورد بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صالحی امیری: به شدت نیازمند تجهیزات هستیم، فدراسیون ضعیف نداریم ولی همه در یک کلاس نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: به شدت نیازمند تجهیزات هستیم، فدراسیون ضعیف نداریم ولی همه در یک کلاس نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید