خانم صدر اعظم جا پای هیلتر می گذارد

به گزارش وبلاگ تام فورد، خبرنگاران: شهروندان کشورهای مقروض اروپایی به درستی مرکل را از اصلی ترین عوامل تشدید بحران در کشورهای خود می دانند. با این وجود صدر اعظم آلمان همچنان بر ادامه سیاستهای ریاضتی در کشورهایی مانند یونان و اسپانیا و قبرس تاکید می نماید.

خانم صدر اعظم جا پای هیلتر می گذارد

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر وبلاگ تام فورد، خشم شهروندان اروپایی نسبت به سیاستها و رفتارهای مقامات آلمانی، مخصوصا آنگلا مرکل همچنان ادامه دارد. این خشم عمومی همچنان پابرجاست و منجر به تضعیف شدید موقعیت بین المللی آلمان شده است. در این میان ابقای مرکل در راس معادلات سیاسی برلین در انتخابات ماه سپتامبر می تواند بدترین خبر ممکن برای شهروندان اروپایی قلمداد گردد.

شهروندان کشورهای مقروض اروپایی به درستی مرکل را از اصلی ترین عوامل تشدید بحران در کشورهای خود می دانند. با این وجود صدر اعظم آلمان همچنان بر ادامه سیاستهای ریاضتی در کشورهایی مانند یونان و اسپانیا و قبرس تاکید می نماید. ادامه این روند سبب شده است تا صدر اعظم آلمان به یکی از اصلی ترین دشمنان ملتهای اروپایی تبدیل گردد.

نکته قابل تامل اینکه شهروندان آلمانی نیز نسبت به برگزاری تظاهراتهای ضد آلمانی در اروپا بدبین هستند.نظرسنجی منتشر شده نشان می دهد مردم آلمان از برگزاری تظاهرات در کشورهای منطقه یورو علیه آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و نازی توصیف کردن او خشمگین هستند.

این نظرسنجی که در مجله اشترن چاپ شد، نشان می دهد هفتاد و نه درصد آلمانی ها از برگزاری تظاهرات ضد مرکل در کشورهای مقروض از قبیل یونان و قبرس خشمگین هستند.تنها شانزده درصد از مردم آلمان ، تأمین نماینده اصلی مبلغ بسته های یاری اقتصادی ،برگزاری این گونه تظاهرات را قابل توجیه می دانند.

حمل تصاویر مرکل ،در حالی که یونیفورم نازی بر تن دارد ،در دست تظاهر نمایندگان مخالف اقدامات ریاضتی در خیابان های یونان و قبرس پوشش گسترده ای در رسانه های آلمانی داشته است.مخالفان کاهش هزینه های عمومی، آلمان را عامل دیکته شدن اقدامات سخت گیرانه علیه خود در ازای دریافت وام برای مقابله با بدهی های خود می دانند.

ادبیات اتخاذ شده از سوی مرکل نسبت به کشورهای مختلف اروپایی تند و زننده است. همین مسئله سبب شده است تا اکثر کشورهای اروپایی از صدر اعظم آلمان به عنوان فردی منفور یاد نمایند. مرکل همچنان با زبان تهدید برای اروپا خط و نشان می کشد.مرکل از قدرت محدود آلمان برای حل بحران یورو سخن گفته و تاکید نموده است که تنها راه موجود برای حل بحران اروپا همین جهت پیش رو یعنی طرح ریاضت اقتصادی است .

صدر اعظم آلمان اعلام نموده است که رهبران دنیا نباید در توان آلمان برای یافتن راهی که بتواند بحران بدهی منطقه یورو را حل نماید، مبالغه نمایند و اروپا نمی تواند راه آسان برای خروج از بحران را انتخاب کند.

بر اساس اظهارات مرکل آلمان برای نجات 17 کشور منطقه یورو گزینه های نامحدود در اختیار ندارد و کشورها برای مقابله با این بحران در موردراه حل های آسان هشیار باشند.منظور مرکل از عدم استفاده ازراه حل های آسان این است که کشورهای اروپایی راهی جز اجرای اقدامات ریاضت اقتصادی برای خروج از بحران اقتصادی ندارند.

هم اکنون آنگلا مرکل به عنوان بانی اجرای طرح ریاضت اقتصادی مورد خشم ملتهای اروپایی قرار گرفته است.با این وجود صدر اعظم آلمان همچنان بر اجرای این طرح جنجالی اصرار می ورزد..معین نیست که مرکل تا چه زمانی می خواهد این اقدام را صورت دهد.در هر صورت آنچه عیان است اینکه صدر اعظم سرزمین ژرمنها قصد ندارد از مواضع خود در این خصوص

عقب نشینی کند.بی دلیل نیست که اسپانیایی ها از مرکل به عنوان قاتل اقتصاد خود نام می برند.

واقعیت امر این است که تاریخ مصرف طرح ریاضت اقتصادی در اروپا به خاتمه رسیده است. این طرح عملا در اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده است. با این حال اصلی ترین بانی این طرح یعنی آنگلا مرکل قصد ندارد به صورت رسمی شکست طرح اقتصادی خود را اعلام کند.

به نظر می رسد با شکست احتاقتصادی مرکل در انتخابات سراسری آلمان شکست طرح ریاضت اقتصادی در اروپا نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد. نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه یکی از اصلی ترین خامیان اعمال طرح های ریاضتی در اروپا بود. وی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در فرانسه شکست سختی در برابر فرانسوا اولاند متحمل شد و اتحاد برلین و پاریس در اروپای پس از هزاره سده عملا از هم گسست.

با این وجود اولاند امیدوار است که با روی کار آمدن سوسیال دموکرات ها در انتخابات سراسری سال جاری آلمان بار دیگر این اتحاد برقرار گردد. در هر صورت مرکل اصلی ترین همگام خود را در اروپا از دست داده است. هم اکنون مرکل دیگر قدرت قبلی در مورد دفاع از طرح های ریاضتی را ندارد.

یکی از اصلی ترین کشورهایی که مرکل در قبال آن مواضع سختی را در پیش گرفته است یونان می باشد.صدر اعظم آلمان همچنان بر ادامه طرح های ریاضتی در قبال یونان اصرار می ورزد.این در حالی است که ریاضت اقتصادی به سبک و سیاق فعلی مورد قبول نخست وزیر یونان و شهروندان این کشور نیست.با این وجود اتحادیه اروپا همچنان نسبت به طرح های ریاضتی در یونان و ادامه آن از سوی آتن اصرار می ورزد.به نظر می رسد در این خصوص اتحادیه اروپا حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیست.

در شرایطی که صدر اعظم آلمان بر طرح های ریاضتی خود اصرار می ورزد، خشم افکار عمومی اروپا نسبت به وی افزایش یافته است. در سال 2012 میلادی شاهد افزایش نارضایتی افکار عمومی از طرح های ریاضتی آنگلا مرکل بودیم.

در ابتدای سال 2013 میلادی، مرکل در پیغام خود به مناسبات سال جدید میلادی عملا وعده ای عینی در راستای کاهش رنج و مشقت ریاضتی شهروندان اروپایی نداد تا بر همگان اثبات گردد که وضعیت سال جدید از سال گذشته میلادی بدتر خواهد بود. این پیش بینی بسیار زود به تحقق پیوست. هم اکنون با وجود اینکه حدود دو ماه از شروع سال جدید میلادی سپری شده است شاهد رخدادهای مهمی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو هستیم.

یکی از مهم ترین این رخدادها را باید موضع گیری نخست وزیر انگلیس در برابر منطقه یورو دانست که شوک سختی را به اتحادیه اروپا وارد ساخت. از آن گذشته، ایجاد بن بست سیاسی و اقتصادی در ایتالیا نیز طی روزهای اخیر منجر به سرگردانی مقامات اروپایی و کاهش ارزش واحد پولی اروپا شده است.

در هر صورت دولت آلمان نقش مهمی در تشدید وخامت اوضاع اقتصادی در اروپا دارد. این مسئله ای است که مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان نمی تواند آن را نادیده انگارد! بدون شک مرکل در صورت خروج از قدرت و شکست در انتخابات ماه سپتامبر نیز باید در مورد ضربه زدن به اقتصاد اروپا جوابگو باشد. این در حالی است که اگر مرکل در قدرت باقی بماند اوضاع از قبل نیز به ضرر وی بدتر خواهد شد.

تاریخ مصرف روشهای تهدید آمیز بعضی سران کشورهای اروپایی مانند آنگلا مرکل و خوزه مانوئل باروسو در قبال کشورهایی که با طرح های القایی از سوی اتحادیه اروپا خود را هماهنگ نمی نمایند دیگر به اتمام رسیده است. با این وجود به نظر می رسد صدر اعظم آلمان قادر به پذیرش واقعیات جاری در اطراف خود نیست.

مرکل با مشاهده و تحلیل آنچه اخیرا در بلغارستان، ایتالیا و قبرس گذشته است به خوبی می تواند نسبت به نظر واقعی شهروندان اروپایی در مورد طرح های ریاضتی مطلع گردد اما صدر اعظم آلمان نشان داده است که اساسا احترامی برای نظر شهروندان اروپایی قائل نیست.

منبع: رسالت

وبلاگ تام فورد: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم

به "خانم صدر اعظم جا پای هیلتر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم صدر اعظم جا پای هیلتر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید