خبرنگاران نخستین مرکز حامی سوادآموزی در شهرستان اردل فعال شد

به گزارش وبلاگ تام فورد، شهرکرد- خبرنگاران- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و غیرفعال شدن کلاس های درس سوادآموزی گفت: نخستین مرکز حامی سوادآموزی در شهرستان اردل فعال شد.

خبرنگاران نخستین مرکز حامی سوادآموزی در شهرستان اردل فعال شد

رهدار براتی روز دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به فعالیت23 مرکز یادگیری محلی در استان در حوزه سوادآموزی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و غیر فعال شدن فعالیت های آموزش حضوری سوادآموزان و نداشتن دسترسی سوادآموزان به اینترنت و سیستم گوشی همراه برای دسترسی به پیغام رسان های داخلی، این مرکز فعال شده است.

وی گفت: در این مرکز به وسیله خطوط تلفن ثابت و همراه، فعالیت های آموزشی سوادآموزان از سوی مربیان آموزشی و آموزشیاران به صورت دورکاری پیگیری می گردد.

براتی، با تاکید بر اینکه این طرح برای نخستین بار و به ابتکار آموزشیاران شهرستان اردل فعال شده است، اضافه کرد: این طرح در تمام نقاط استان نیز اجرایی خواهد شد.

براتی ،به تهیه و فراوری محتوای آموزشی و انتشار در فضای مجازی برای آن دسته از سوادآموزانی که دسترسی به اینترنت دارند، نیز اشاره نمود و گفت: اجرای این طرح تا انتها قرنطینه خانگی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برنامه نهضت سوادآموزی استان در سال گذشته در دوره های تحکیم، انتقال و آموزش رایانه آموزش 6 هزار و 525 نفر بود.

به گزارش وبلاگ تام فورد، هم اکنون 84.74 درصد جمعیت هدف 10 تا 49 سال استان باسواد هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947 هزار نفر است که بیشترین جمعیت بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال استان در مناطق روستایی و عشایر نشین ساکن هستند.

اردل در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخستین مرکز حامی سوادآموزی در شهرستان اردل فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین مرکز حامی سوادآموزی در شهرستان اردل فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید