دانشگاه اسفراین، شیروان و بجنورد ادغام می شوند ، شرایط دانشگاه کوثر نامعلوم!

به گزارش وبلاگ تام فورد، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از ادغام دانشگاه بجنورد، شیروان و اسفراین و ایجاد دانشگاه جامع خراسان شمالی اطلاع داد و گفت: فعلا تصمیمی در مورد دانشگاه کوثر بجنورد نگرفته ایم.

دانشگاه اسفراین، شیروان و بجنورد ادغام می شوند ، شرایط دانشگاه کوثر نامعلوم!

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تام فورد، غلام حسین رحیمی، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری که در پارک علم و فناوری خراسان شمالی برگزار گردید گفت: طرح نهایی آمایش دانشگاه های کشور که از سال 97 مورد آنالیز نهاده شد، در اوایل امسال آماده شد و بر این اساس 90 دانشگاه مورد هدف به 45 دانشگاه جامع تر تبدیل خواهند شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه هیچ توقفی در کار دانشگاه های فعلی رخ نخواهد داد، اضافه نمود: دانشگاه ها به صورت تجمیعی، الحاقی و یا تبدیلی به کار خود ادامه می دهند و کارکنان و اعضای هیئت علمی کاسته نمی گردد؛ فقط در ساختارها تفاوت هایی به وجود می آید.

رحیمی ادامه داد: ماهیت یک دانشگاه وابسته به جنسیت نیست لذا هیچ جای جهان نیست که دانشگاه تک جنسیتی داشته باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد شرایط دانشگاه کوثر بجنورد اعلام کرد: دانشگاه کوثر می خواهد به چه نیازی پاسخ دهد؟ آیا این که خانواده هایی ترجیح می دهند دخترشان در محیط تفکیک جنسیتی درس بخواند برای تأسیس و هزینه کردن در دانشگاه تک جنسیتی کافی است؟

وی با تاکید بر اینکه همچنان شرایط نهایی دانشگاه کوثر معین نیست، اضافه نمود: حفظ استقلال و تشکیل پردیس خواهران زیر نظر دانشگاه بجنورد دو مسیری است که برای این دانشگاه وجود دارد.

رحیمی در ادامه خبر از ایجاد کد رشته دانشگاه جامع خراسان شمالی در دفترچه انتخاب رشته کنکور اطلاع داد و گفت: افراد می توانند زیر مجموعه های این دانشگاه مانند پردیس اسفراین، بجنورد و شیروان را انتخاب نمایند و این اتفاق در سال آینده رقم می خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه اسفراین، شیروان و بجنورد ادغام می شوند ، شرایط دانشگاه کوثر نامعلوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه اسفراین، شیروان و بجنورد ادغام می شوند ، شرایط دانشگاه کوثر نامعلوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید