علم و تکنولوژی

مجیدی: تا آخرین بازی فصل فهرست خروجی ندارم، با بازیکن 160 میلیون تومانی قرارداد 2 میلیاردی بستند

سرمربی استقلال می گوید تیمش تا روز آخر فصل هیچ فهرست خروجی نخواهد داشت.

5 تیر 1400

هوای نفس تان را داشته باشید

یک نفس عمیق بکشید و سپس هوا را از ریه ها بیرون دهید اما دم بعدی را که انجام می دهید هوا را تا آنجا که می توانید در ریه ها نگه دارید.

27 خرداد 1400

آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99DX

شرکت هایپرسل به تازکی از مودم رومیزی فورجی خود به نام رونمایی کرده است.

26 خرداد 1400

نگرانی آمریکا از قانون مالیات کانادا برای شرکتهای فناوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کانادا میخواهد طرح دریافت مالیات سرویس دیجیتال را در صورت لزوم اجرا کند. چنین مالیاتی شامل حال شرکت های بزرگی از جمله گوگل و فیس بوک می گردد.

23 خرداد 1400

چند بیماریِ عاملِ سرگیجه

سرگیجه عارضه شایعی است که می تواند از عوامل مختلفی ناشی گردد.

1 خرداد 1400

مدت اعتبار مجوزهای ارتباطی بار دیگر تمدید شد

به گزارش خبرنگاران، وزارت ارتباطات گفت که با توجه به شیوع بیماری کرونا برای تسهیل در گذر از موج چهارم این بیماری، تاریخ سرانجام همه مجوزها، پروانه ها و تعرفه های مدت دار ICT که قبل از تیرماه 1400 منقضی می شود، حداکثر تا سرانجام تیرماه سال جاری تمدید شد.

29 اردیبهشت 1400

برنامه های راهبردی فناوری هوش مصنوعی را توسعه می دهد

وجود تحلیل ها و ارائه داده های علمی جهانی تاثیری مستقیم در ارتقای فناوری ها و ورود هدفمند کشور به این عرصه ها دارد.

27 اردیبهشت 1400

خبرنگاران 21 اسفند و آخرین اخبار کرونایی از استان ها

استان ها - خبرنگاران - بیش از یکسال از عمر ورود کرونا به کشور می گذرد و در این میان چیزی که در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت دارد بحث واکسن است که دستیابی به آن شاید به یکی از آرزوهای نه تنها هموطنان بلکه تمام مردم جهان تبدیل شده است.

8 اردیبهشت 1400

خبرنگاران فاصله صنعت و دانشگاه؛ چالش اکوسیستم بازی های رایانه ای

تهران- خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به برنامه های این بنیاد در سال گذشته گفت: یکی از چالش هایی که همچنان در اکوسیستم بازی کشور وجود دارد، مسئله فاصله دریافت صنعت و دانشگاه است که در سال 1400، تقویت ارتباط این دو به وسیله شکل...

29 فروردین 1400

کرونای انگلیسی در کشور رو به افزایش، پرهیز از تجمع در آرامستان ها در پنج شنبه آخر سال

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا به این بیماری در کشور و همچنین در پیش بودن پنجشنبه آخر سال، گفت: از مردم می خواهیم با قرائت فاتحه ای از دور برای عزیز از دست رفته خود از رفتن به آرامستان ها خودداری نمایند؛ چراکه آثار تجمع...

27 فروردین 1400

دو دختر جوان؛ طعمه خواستگاران اینترنتی

دو پسر که بعد از آشنایی اینترنتی با دو دختر و خواستگاری از آنان عکس های آن ها را به دست آورده و اقدام به سوءاستفاده نموده بودند، دستگیر شدند. یکی از این پسران با انگیزه انتقام جویی دست به ارتکاب جرم زد و انگیزه متهم دوم اخاذی بود. در پرونده اول مجرم سایبری...

8 فروردین 1400

پرتره استاد عباس عبادی در حکایت دل شبکه 4

دومین قسمت از فصل دوم مجموعه مستند های حکایت دل، پرتره مستند دستان ماندگار است که دوشنبه 4 اسفند ساعت 21 پخش می شود و به معرفی استاد عباس عبادی اختصاص دارد.

28 اسفند 1399

امتحانات پایان ترم متمرکز و مجازی است، راه اندازی سامانه ای برای تامین امنیت امتحانات

رییس دانشگاه تهران از راه اندازی سامانه هوشمند برای اطمینان از کیفیت و امنیت امتحانات دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: امتحانات سرانجام ترم دانشجویان به صورت متمرکز و مجازی خواهد بود.

30 بهمن 1399

پل ورسک؛ از کتاب گینس تا پل پیروزی برای چرچیل

پل ورسک را می توان یکی از شاهکارهای مهندسی جهان نامید که ساخت آن در آن دوران به یک پیروزی فنی- مهندسی در جهان تبدیل شد و همین امر نام این پل را در کتاب گینس به ثبت رساند. این پل نقش عظیمی در پیروزی متفقین در جنگ هانی داشت و آن را پل پیروزی نامیدند....

28 بهمن 1399

برگزیدگان سیزدهمین دوره جایزه جلال معرفی شدند

سیزدهمین دوره جایزه جلال با برگزاری اختتامیه در برنامه شب روایت شبکه 4 سیما برگزیدگان خود را شناخت. این اختتامیه به صورت مجازی در حال برگزاری است.

22 بهمن 1399

برای قطع اتصال حساب کاربری اینستاگرام از فیس بوک می بایست این اقدامات را انجام دهید

اگر حساب کاربر اینستاگرام و فیس بوک خود را به هم متصل نموده و از انجام این کار راضی نیستید می توانید با استفاده از آموزشی که در ادامه ارائه نموده این اتصال را قطع کنید.

9 بهمن 1399

پمپئو: روسیه دشمن ماست و در حملات سایبری اخیر نقش داشته است

وزیر خارجه آمریکا گفت که روسیه در فهرست دشمنان واشنگتن قرار گرفته است و در حمله سایبری به گسترده اخیر به کشور نقش داشته است.

5 بهمن 1399

نگاهی بر شیوه های درمان بواسیر، شقاق و آبسه مقعدی

روش های درمان بواسیربواسیر یکی از شایع ترین اختلالات در دستگاه گوارش به حساب می آید. روش ها و راهکارهای متعددی برای از بین بردن و یا کمتر نمودن عوارض این بیماری وجود دارد. در واقع از تغییر سبک زندگی و تغذیه فرد گرفته تا عمل های جراحی همگی در گروه شیوه های...

29 دی 1399

احتمال توقف پرونده شکایت از تولیدکننده نقاط کوانتومی در آمریکا قوت گرفت

طبق تصمیم اداره ثبت اختراع آمریکا مبنی بر بازنگری در پتنت ثبت شده شرکت ناجینگ تک، احتمال توقف پرونده شکایت ناجینگ تک علیه نانوسیس قوت گرفت.

8 دی 1399

هر آنچه باید درباره مرورگر کرومیوم گوگل بدانید

از زمانی معرفی اش در سال 2008 میلادی، مرورگر گوگل کروم تبدیل به یکی از محبوب ترین متدهای گشت وگذار در اینترنت شده است. با این همه، آیا می دانستید که کروم در واقع یکی از زیرمجموعه های پروژه ای دیگر به نام پروژه کرومیوم است؟

7 دی 1399
تعداد: (147)