آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99DX

به گزارش وبلاگ تام فورد، شرکت هایپرسل به تازکی از مودم رومیزی فورجی خود به نام رونمایی کرده است.

آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99DX

مودم نزتک 99DX با پشتیبانی از باتری و برق شهری؛ جزو محدود مودم های رومیزی 4G LTE است که قابلیت حمل هم پیدا می کند. به 4 آنتن خارجی مجهز است که دو آنتن برای LTE و دو آنتن برای Wi-Fi است. یک مانیتور بزرگ برای نمایش اطلاعات و شرایط شبکه دارد و طراحی آن جلب توجه می کند.

پیش تر، از برند نزتک مودم های جیبی و قابل حمل ، و را دیدیم و اینکه یک مودم رومیزی برای مصارف خانگی و اداری در رده LTE Cat 4 با وای فای تک بانده شاهد هستیم.

در مطلب مفصل درباره مزایا و معایب این مودم صحبت کردیم ولی امروز می خواهیم نحوه تغییر رمزعبور وای فای و پنل کاربری مدیریت آن را آموزش دهیم.

فکر می کنم دیگر نیازی نباشد درباره اهمیت تغییر رمزعبور وای فای یک مودم صحبت کنیم. همه مودم ها دارای یک رمزعبور وای فای پیش فرض هستند که تقریبا همه دنیا آن را می دانند. همین طور، یک رمزعبور پنل مدیریتی دارند که همه جا نوشته شده است و حتی اگر نوشته نشده باشد؛ باز هم چشم بسته می توان حدس زد.

بنابراین، هر وقت یک مودم جدید را نصب و راه اندازی کردید؛ نخستین کار شما باید تغییر رمزعبور وای فای آن باشد. حتی اگر چندین ماه یا چندین سال است دارید از یک مودم یا روتر استفاده می کنید؛ باز هم باید رمزعبور وای فای را تغییر دهید؛ چون یک توصیه از سوی کارشناسان امنیت است.

آموزش تغییر رمزعبور وای فای نزتک 99DX

1- در گوشی موبایل یا کامپیوتر یا لپ تاپ خود یک مرورگر وب باز کنید. آدرس لاگین به پنل مدیریتی مودم نزتک 99DX برابر با 192.168.199.1 است. باید این آدرس را به طور دقیق در نوار آدرس مرورگر وب خود تایپ و بعد کلید اینتر را فشار دهید.

2- صفحه ای مشابه تصاویر زیر ظاهر می شود که صفحه ورود به پنل کاربری است.

در وسط پنجره دو کادر نام کاربری (Username) و رمزعبور (Password) را مشاهده می کنید. تقریبا تمام مودم ها و روترهای دنیا به طور پیش فرض از عبارت admin برای ورود استفاده می کنند:

Username: admin

Password: admin

شما هم در کادر نام کاربری و رمزعبور عبارت admin را وارد کرده و روی کلید Login بزنید.

3- صفحه نخست پنل کاربری تنظیمات مودم نزتک 99DX ظاهر می شود. در منوی سمت چپ این صفحه منوی Settings را پیدا و روی آن کلیک کنید:

4- هنگامی که منوی Settings باز شد؛ گزینه Wi-Fi Settings و بعد گزینه Basic Settings را کلیک کنید:

5- در صفحه ظاهر شده در بخش سمت راست این پنجره، تنظیمات وای فای و رمزعبور مودم نزتک 99DX واقع شده است. به ترتیب هریک از این گزینه ها را تشریح می کنیم:

Network Name: نام شبکه وای فای را باید اینجا وارد کنید. اگر دست به این گزینه نزنید؛ نام پیش فرض شبکه وای فای باقی می ماند.

Broadcast Network Name: با انتخاب Enable می توانید شبکه وای فای را روی دستگاه های دیگر ببینید و اگر Disable انتخاب شود؛ وای فای مخفی خواهد بود.

Security Mode: سیستم رمزنگاری اطلاعات وای فای را انتخاب کنید. بهترین گزینه WPA2-PSK است.

Pass Phrase: رمزعبور وای فای را اینجا وارد کنید. حتما باید یک رمزعبور 8 کارکتری و شامل اعداد، حرفو کوچک و بزرگ و علائم وارد کنید.

اگر تیک گزینه Display Password را بزنید؛ رمزعبور وارد شده را خواهید دید تا از صحت آن مطمئن شوید. گزینه های بعدی هم برای نمایش رمزعبور وای فای روی صفحه نمایش مودم و همین طور نمایش ترافیک مصرفی روی LCD مودم است.

6- حتما باید کلید Apply را بزنید تا تنظیمات تغییر داده شده؛ از جمله تغییر رمزعبور وای فای ثبت شود. حدود یک دقیقه ای طول می کشد تا مودم این تنظیمات را گرفته و بتوانید با رمزعبور وای فای جدید به مودم وصل شوید.

آموزش تغییر رمزعبور پنل کاربری نزتک 99DX

علاوه بر تغییر رمزعبور وای فای مودم، باید رمزعبور پنل کاربری را نیز عوض کنید. همان طور که در بالا دیدید؛ برای ورود به تنظیمات مودم از عبارت admin استفاده کردیم که نام کاربری و رمزعبور پیش فرض همه مودم ها است.

از نظر امنیتی بهتر است رمزعبور پنل کاربری مودم را هم عوض کنید. مراحل کار به شکل زیر است:

1- اگر هنوز در تنظیمات مودم نزتک 99DX هستید چه بهتر وگرنه باز هم باید آدرس 192.168.199.1 را در نوار آدرس یک مرورگر وب وارد کرده و پس از وارد کردن admin در نام کاربری و رمزعبور، وارد تنظیمات مودم شوید.

2- از منوی Settings گزینه Device Settings را پیدا و روی آن کلیک کنید.

3- در این منو گزینه Account Management را بزنید.

4- در کادر Current Username نام کاربری قبلی (admin) را وارد کنید.

5- در کادر New Username باید نام کاربری جدید را بزنید.

6- در کادر Current Password باید رمزعبور قبلی (admin) را وارد کنید.

7- در کادر New Password رمزعبور پنل کاربری جدید را بزنید.

8- گزینه Apply را بزنید تا مودم ریست شده و با نام کاربری و رمزعبور جدید وارد تنظیمات شوید.

منبع: شبکه چی

به "آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99DX" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 99DX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید