رایزنی دوجانبه پامپئو با رئیس جمهور عراق در نیویورک

به گزارش وبلاگ تام فورد، وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با رئیس جمهور عراق در نیویورک، از گفت و گوی سازنده دو طرف درباره مسائلی از قبیل روابط واشنگتن و بغداد اطلاع داد.

رایزنی دوجانبه پامپئو با رئیس جمهور عراق در نیویورک

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تام فورد، در حالی که تحرکات واشنگتن برای کاهش وابستگی عراق به انرژی ایران تشدید شده است، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس جمهور عراق دیدار نموده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود از دیدار دوجانبه خود با برهم صالح رئیس جمهور عراق در نیویورک خبر داده است.

وی در پیامی توییتری نوشت: در نیویورک گفت و گوی سازنده ای با رئیس جمهور برهم صالح درباره تقویت روابط دوجانبه مان داشتیم. ما صحبت خوبی درباره حاکمیت عراق و کوشش ها برای تقویت ثبات منطقه داشتیم.

این دیدار در شرایطی انجام شده که قانونگذاران آمریکایی تحرکات تازه ای برای کاهش وابستگی عراق به منابع انرژی ایران انجام داده است.

کنگره آمریکا در لایحه بودجه سال آینده میلادی وزارت خارجه این کشور، پیشنهاد یاری اقتصادی به اردن برای افزایش صادرات برق به عراق را ارائه نموده است.

در سند بودجه سال 2020 وزارت خارجه آمریکا بندی وجود دارد که این وزارتخانه را مکلف می نماید سال آینده میلادی 25 میلیون دلار به اردن یاری کند تا ظرفیت این کشور برای فراوری و صادرات برق به کشورهای همسایه از جمله عراق افزایش یابد.

به اعتقاد پایگاه خبری- تحلیلی المانیتور، کنگره در حال حمایت از کوشش های دولت ترامپ برای محدود کردن نفوذ ایران در عراق به وسیله سرانجام دادن به وابستگی بغداد به واردات برق از ایران است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "رایزنی دوجانبه پامپئو با رئیس جمهور عراق در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دوجانبه پامپئو با رئیس جمهور عراق در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید