تعاریف و اصطلاحات

هوای نفس تان را داشته باشید

یک نفس عمیق بکشید و سپس هوا را از ریه ها بیرون دهید اما دم بعدی را که انجام می دهید هوا را تا آنجا که می توانید در ریه ها نگه دارید.

27 خرداد 1400

غریب آبادی: تنها گزینه روی میز ایران، لغو عملی همه تحریم ها و راستی آزمایی است

عضو هیئت مذاکره کننده در وین درباره برجام گفت: درواقع رفع تحریم روی کاغذ آن هم به صورت صوری برای ما مطرح نیست، بلکه مشاهده اثرات عملی رفع تحریم ها، بسیار اساسی و کلیدی است.

10 اردیبهشت 1400

رونق گردشگری پسا کرونا با اجرای طرح های بهداشتی

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رونق گردشگری پسا کرونا با اجرای طرح های بهداشتی صورت می گیرد.

19 اسفند 1399

طرز تهیه چند ماسک سیاه خانگی برای پاکسازی پوست صورت

ماسک سیاه یا همان ماسک زغال، یک ماسک پاک کننده منافذ پوست است. با ترکیب این ماده با موادی مثل عسل، زردچوبه و خاک رس می توانید در خانه این ماسک را تهیه کنید.

16 بهمن 1399

پاسخ به شایعات حصر بابک زنجانی

رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی درباره آخرین وضع این پرونده، گفت: هیچ اتفاق جدیدی درباره این پرونده رخ نداده و مطلب تازه ای برای شرح درباره این پرونده وجود ندارد.

15 بهمن 1399

آیا برای ترکهای بند میزان سازه های جهانی شوشتر فکری شد؟

ایسنا/ بدنبال خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که آیا برای ترکهای بند میزان سازه های جهانی شوشتر فکری شد؟

9 دی 1399

هر آنچه باید درباره مرورگر کرومیوم گوگل بدانید

از زمانی معرفی اش در سال 2008 میلادی، مرورگر گوگل کروم تبدیل به یکی از محبوب ترین متدهای گشت وگذار در اینترنت شده است. با این همه، آیا می دانستید که کروم در واقع یکی از زیرمجموعه های پروژه ای دیگر به نام پروژه کرومیوم است؟

7 دی 1399

اگر بازنده نتیجه انتخابات آمریکا را نپذیرد چه می شود؟

احمد ترابی حقوقدان در مقاله ای که در روزنامه اعتماد منتشر شده است نوشت: دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در مواقع مختلف از رای دادن پستی انتقاد کرده است و برخی تحلیلگران سیاسی پیش بینی کرده اند که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری احتمالا و در نهایت...

8 آذر 1399

اختلال یادگیری ریاضی چیست؟

اختلال یادگیری ریاضی (Dyscalculia) روی توانایی فرد در محاسبات ریاضی تاثیر می گذارد، دارای نشانه های مختلف و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

7 آذر 1399

ظرفیت صادرات خدمات فنی مهندسی، بدون استفاده

خبرگزاری خبرنگاران- دبیرکل عالی کانون کارفرمایان کشور گفت: سالانه 40 تا 50 میلیارد دلار ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی در منطقه داریم که تنها دو تا سه درصد از آن را استفاده می کنیم.

3 آذر 1399

قاچاق و هزار تفسیر! ، اظهار خلاف واقع؛ ترفند قانونی قاچاق کالا ، چرا هر ارگان قاچاق را به گونه ای خاص معنی می نماید؟

قاچاقچی یا تجار متخلف با اظهار خلاف واقع و جعل اسناد یا تبانی، کالایی را که دارای ارزش و کیفیت بسیار بالایی است و ماخذ گمرکی آن بالا است، به عنوان کالایی بی ارزش اظهار می نماید تا بدون هیچ گونه کنترل و نظارتی ترخیص گردد.

22 آبان 1399

خاکساری :دولت مردم را تبدیل به دلالان حرفه ای در بازار خودرو نموده است!

اگر دولت به فکر حمایت از انحصارگران نیست چرا اجازه نمی دهد مردم با ارز شخصی خودروی دلخواه خود را وارد نمایند، بدون اینکه دولت ارزی به این مقوله تخصیص دهد؟

17 آبان 1399

اختلال شخصیت وابسته چیست و چگونه درمان می گردد؟

انگیزه - روانشناسی - اختلال شخصیت وابسته (DPD)، نوعی اختلال شخصیتی فراگیر است که در مردان و زنان به طور مساوی رخ داده و معمولاً در سن بلوغ یا پس از آن ظاهر می گردد.

5 آبان 1399

تعبیر کوتاه کردن مو در خواب چیست؟

اغلب ایرانیان به تعبیر خواب بسیار معتقد هستند و بعد از دیدن خواب هایی که به نظر برسد معنادار باشد به سراغ تعبیر خواب می فرایند. یکی از خواب هایی که ممکن است ذهن فرد را مشغول کند دیدن خواب کوتاه کردن مو است. تعابیر مختلفی برای کوتاه کردن مو گفته شده است....

1 آبان 1399

ماسکنه؛ یکی از مسائل جانبی شیوع کووید-19!

اگرچه در شرایط همه گیری کووید- 19، استفاده از ماسک توصیه می گردد اما ماسک زدن، بعضی عوارض منفی را نیز برای پوست به همراه دارد.

29 مهر 1399

برطرف افتادگی واژن و روش های آن

خبرنگاران: برطرف افتادگی واژن یکی از چیز هایی است که طی سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است، زیرا افتادگی واژن و شُل شدن عضلات مربوط به واژن یکی از مسائل بسیار شایع در میان خانم هاست که حتی از سن سی سالگی می تواند آغاز گردد. برطرف افتادگی واژن با...

25 مهر 1399

دلیل تفاوت جنازه و عکس های قاضی منصوری چیست؟

نجف پورثانی در واکنش به انتشار عکس های قدیمی قاضی منصوری توسط قوه قضاییه، گفت: قاضی منصوی به دلیل بیماری وزن زیادی را از دست داده بود و در ویدیویی که از خودشان منتشر کردند هم معین بود که از قبل لاغرتر شده اند.

8 شهریور 1399

آیا آب و لیمو ترش به شما در کاهش وزن یاری می نماید؟

صنعت کاهش وزن لبریز از مضرات، فواید و اطلاعات متناقض است. یکی از نمونه های اخیر آن افزایش محبوبیت آب و لیمو ترش است.

1 شهریور 1399

علت اختلال در معاملات بورس چیست؟

به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقان، مدیر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به سنگین تر شدن معاملات بازار سرمایه و بروز اختلالات احتمالی در هسته معاملاتی بورس بیان نمود: شرکت مدیریت فناوری بورس یک شرکت در حوزه آی تی است که زیر ساخت های بازار سرمایه...

7 مرداد 1399

صفر تا صدِ قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو | Espressoاگر از قهوه خوران قهار و یا حتی معمولی باشید، بدون شک یکی از هواداران قهوه اسپرسو آن هم از نوع دابل شاتش هستید. قهوه اسپرسو یکی از روش های دم کردن قهوه است که چکیده اش، نوعی قهوه غلیظ و با درصد بالایی از کافئین است. امروز ما درباره قهوه...

19 اسفند 1398