آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن

به گزارش وبلاگ تام فورد، آنزیم زدایی (بلانچینگ) نوعی فرآیند پخت است که در آن مواد غذایی، به ویژه سبزیجات یا میوه، به میزان بسیار اندک در آب جوش پخته شده و پس از بیرون آوردن از اب جوش، داخل آب یخ فراوان غوطه ور می شوند.

آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قبل از انجماد سبزیجات و میوه ها در فریزر، آن ها را آنزیم زدایی کنید تا تازگی خود را حفظ نموده و بافت سفت و سختی پیدا نکنند.

مهندس لاله مظفری اظهار کرد: آنزیم زدایی (بلانچینگ) نوعی فرآیند پخت است که در آن مواد غذایی، به ویژه سبزیجات یا میوه، به میزان بسیار اندک در آب جوش پخته شده و پس از بیرون آوردن از اب جوش، داخل آب یخ فراوان غوطه ور شده و یا زیر جریان آب سرد قرار می گیرند (شوک دادن یا تازه سازی) تا فرآیند پخت متوقف گردد.

وی اضافه کرد: آنزیم زدایی مواد غذایی یاری می نماید که مواد غذایی با گذشت زمان کیفیت خود را در اثر آنزیم های طبیعی موجود در سبزیجات و میوه جات از دست ندهند. وی گفت: این عمل (آنزیم زدایی) همچنین برای حفظ رنگ و طعم مواد مغذی بکار می رود.

به گفته مظفری مزایای دیگر آنزیم زدایی شامل آفت زدایی و کاهش میکروب های موجود است.

وی گفت: توصیه می گردد قبل از انجماد سبزیجات و میوه ها در فریزر، آن ها را آنزیم زدایی کنید تا تازگی خود را حفظ نموده و بافت سفت و سختی پیدا نکنند.

منبع: فرادید

به "آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنزیم زدایی سبزیجات قبل از فریز کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید