مهربد شاملی: مسئولان رشته اتومبیلرانی را ورزش نمی دانند، امکانات مناسبی نداریم

به گزارش وبلاگ تام فورد، جوان 18 ساله رشته اتومبیلرانی ایران و راننده فرمول 4 تیم اکسل انگلستان، خواهان توجه مسئولان ورزش ایران به رشته اتومبیلرانی شد و گفت: امیدوارم رییس آینده فدراسیون بتواند امکانات مورد احتیاج را برای ورزشکاران این رشته فراهم کند.

مهربد شاملی: مسئولان رشته اتومبیلرانی را ورزش نمی دانند، امکانات مناسبی نداریم

مهربد شاملی در گفت وگو با وبلاگ تام فورد، درباره میزان توجه به رشته اتومبیلرانی در ایران با توجه به پتانسیل بسیار خوب این رشته در کشور، اظهار کرد: شرایط امکانات و رسیدگی به رشته اتومبیلرانی در ایران زیاد خوب نیست؛ چرا که نه امکانات مناسبی در اختیار ورزشکاران این رشته نهاده شده است و نه از پیست خوب و استاندارد برخورداریم.

جوان 18 ساله و آینده دار رشته اتومبیلرانی ایران که توانسته موفقیت های خوبی را در مسابقات بین المللی از آن خود کند، درباره میزان حمایت ها از این رشته در ایران، گفت: وزارت ورزش اصلا اتومبیلرانی را ورزش نمی داند و مسئولان نیز کمکشان به ورزشکاران این رشته فقط در حد نامه زدن و این گونه موارد بوده و حمایت خاصی ندارند.

قهرمان رشته کارتینگ و راننده فرمول 4 تیم اکسل انگلستان، درباره مشخص سرپرست برای اداره فدراسیون اتومبیلرانی تا زمان برگزاری انتخابات و انتظارش از رییس آینده این فدراسیون، گفت: در حال حاضر مدیریت فدراسیون تغیر نموده و قرار است در آینده نزدیک انتخابات فدراسیون برگزار می گردد.

شاملی اضافه کرد: امیدوارم این تغییرات در نهایت به سود رشته اتومبیلرانی باشد و رییس آینده این فدراسیون بتواند امکانات مناسبی را با حمایت مسئولان برای ورزشکاران اتومبیلرانی مهیا کند. تقاضای ما چیزی جز توجه بیشتر نیست و اگر مسئولان ورزش بیشتر از این ها از این رشته حمایت نمایند قطعا با پتانسیل خوبی که در کشورمان وجود دارد، شاهد ارتقا و رشد هر چه بیشتر اتومبیلرانی ایران خواهیم بود.

وی اعلام کرد: من در حال حاضر به عنوان راننده فرمول 4 در تیم XcelMotorsport انگلیس حضور دارم و انگیزه ام برای کسب موفقیت در رویدادهای بین المللی زیاد است. امیدوارم با حمایت های مسئولان بتوانم هر چه بیشتر باعث افتخار ورزش ایران شوم.

به گزارش وبلاگ تام فورد، مهربد شاملی چندی پیش در دومین مرحله از مسابقات دنیای فرمول 4 که در پیست معروف یاس مارینا برگزار گردید، توانست در مجموع 15 شرکت نماینده از تیم های مطرح اتومبیلرانی دنیا، مقام هفتم را به خود اختصاص دهد.

وی برای حضور در دور پایانی این رقابت ها باید ایران را به مقصد امارات ترک می کرد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و قوانین وضع شده فرصت حضور در این مسابقات را از دست داد.

شاملی با موفقیت در رقابت های بین المللی کارتینگ امارات و زیر نظر گرفته شدن از سوی مربیان برجسته اتومبیلرانی اوایل آذرماه گذشته مورد توجه تیم های حرفه ای نهاده شد و پس از انجام تست های لازم به عضویت تیم فرمول 4 اکسل انگلیس در آمد.

این راننده که از سال 2016 تا 2018 در مسابقات کارتینگ رده جوانان با کسب مقام قهرمانی (2017-2018) و سومی (2016) درخشید و با رسیدن به مقام دومی در رده بزرگسالان در سال 2018 و نیز نایب قهرمانی در مسابقات کارتینگ امارات در مقابل حریفان اروپایی مورد توجه تیم های حرفه ای نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهربد شاملی: مسئولان رشته اتومبیلرانی را ورزش نمی دانند، امکانات مناسبی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهربد شاملی: مسئولان رشته اتومبیلرانی را ورزش نمی دانند، امکانات مناسبی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید