پیوند دنیای باستانی و مدرن در لیسبون

به گزارش وبلاگ تام فورد، لیسبون (پیدایش آن از 205 سال پیش از میلاد) یکی از شهر های بسیار زیبا و تاریخی کشور پرتغال است که تا به امروز به دلیل فعالیت های بسیار مدرنی که در آن انجام شده است، می توان شاهد بناهای بسیار زیبا و مجللی در آن بود. علاوه بر آن به دلیل قرار گیری لیسبون در ساحل اقیانوس اطلس می توان شاهد به وجود آمدن جاذبه های طبیعی زیبایی در این بخش بود.

پیوند دنیای باستانی و مدرن در لیسبون

البته جاذبه های طبیعی لیسبون از این موارد فراتر رفته و می توان شاهد موزه های تاریخی با معماری سنتی و باستانی در آن بود که عموما مشاهده این بنا ها و مقایسه آن با بناهای مدرن امروزی می تواند پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون را برای گردشگران به رخ بکشد. در این بخش با بلاگ وبلاگ تام فورد همراه باشید تا در خصوص انواع بناهای باستانی و مدرن در لیسبون بپردازیم تا شما نیز به صورت کامل ارتباط و پیوند میان جهانی باستانی و مدرن امروزی لیسبون را به طور کامل درک کنید.

پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون

لیسبون با توجه به قدمت طولانی ای که در طول تاریخ دارد عموما هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر از اقسام نقاط مختلف جهان است. این کشور یکی از بزرگترین و زیباترین شهر های کشور پرتغال است که جمعیت آن حدوداً به بیش از 3 میلیون نفر می رسد.

وجود ساختمان های رنگی و باستانی با طرح های بسیار زیبا و مناسب می تواند حس آرامش را برای بازدیدکنندگان و ساکنان لیسبون فراهم آورد. این بنا های تاریخی و سنتی لیسبون که برخی از آن ها چندین سال قدمت دارند، به دلیل قرار گیری در کنار ساختمان های مدرن امروزی طرح بسیار زیبایی از ترکیب دو جهانی باستانی و مدرن را برای مهاجران و بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است.

در واقع پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون خود به تنهایی از جاذبه های بسیار دیدنی این شهر است، بدون شک دیدن ساختمان ها و موزه های سنتی در کنار طراحی ساختمان های مدرن امروزی می تواند برای بینندگان بسیار جذاب و منحصر به فرد باشد.

کمی بیشتر از لیسبون و ارتباطی که پیوند دهنده جهانی باستانی و مدرن است، بیشتر بدانیم!

لیسبون از 205 سال پیش از میلاد، تحت حاکمیت امپراتوری روم بوده و امروزه قرارگیری آن در ناحیه تلاقی رودخانه تاگوس و اقیانوس اطلس زیبایی های بصری بسیاری مناسبی را به کل شهر هدیه داده است. این موضوع خود به تنهایی باعث ایجاد آب و هوای بسیار مناسب و منحصر به فردی برای جذب گردشگر و گردشگر شده و افراد زیادی هر ساله برای مشاهده این جذابیت ها به شهر لیسبون سفر می کنند.

در سوی دیگر و به دلیل تاریخی بودن لیسبون می توان شاهد آثار تاریخی و باستانی متعددی در سرتاسر این شهر بود که هرکدام از آن ها زیبایی ها و تاریخ خاص خود را دارد. اگر بخواهیم شهر زیبا و تاریخی لیسبون را با تمامی شهر های اطراف آن مقایسه کنیم، باید عنوان کنیم که هنوز این شهر به صورت کامل بازسازی نشده و ترکیب جهانی باستانی و مدرن خود به جذابیت های ظاهری این منطقه افزوده است.

شما در سفر به لیسبون می توانید شاهد محله ها و کوچه های قدیمی ای باشید که هنوز هم پس از گذشت چند سال شاهد معماری و بافت سنتی آن خواهیم بود! بافت بسیار زیبا، سنتی و تماشایی که این شهر را به عنوان یک شهر تاریخی در پرتغال تبدیل نموده است، بدون شک مشاهده این آثار و خلاقیت هایی که در گذشته وجود داشته است می تواند برای گردشگران به شدت جذاب باشد.

جالب است بدانید پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون آن را به عنوان دومین قطب اقتصادی در شبه جزیره ایبری پس از مادرید، تبدیل نموده است و به همین دلیل این شهر یکی از مناسب ترین و پر اقتصادی ترین شهر های پرتغال و همچنین کل اروپا به شمار می آید.

بررسی تاریخچه پیدایش شهر لیسبون

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم متوجه خواهیم شد که لیسبون از 205 سال پیش از میلاد تحت حاکمیت امپراتوری روم بوده است. با توجه به مستندات و مدارکی که از این شهر و قدمت آن وجود دارد، می توان به شهر لیسبون به عنوان یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین شهر های جهان اشاره کرد. جالب است بدانید حتی قدمت این شهر از شهر رم در ایتالیا نیز بیشتر می باشد.

طبق بررسی های اجرا شده و مدارکی که باستان شناسان به آن پی برده اند می توان اینگونه بیان نموده که شهر لیسبون چهار قرن (400 سال) زودتر از شهر رم ساخته شده بود. پس از شهر لیسبون می توان از شهر آتن به عنوان قدیمی ترین شهر کل اروپا اشاره کرد.

معرفی جهانی باستانی و تاریخی در لیسبون

به دلیل قدمت بسیار بالای لیسبون می توان شاهد بناهای تاریخی و بسیار منحصر به فردی همانند واسکو دوماگا، قلعه سائو جرج، قصر مافرا، پراک ادوارد هفتم، قلعه بلم و… در این شهر بود. این بناها در کنار بافت جدید و امروزی شهر می تواند نشان دهنده پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون باشد! که این موضوع خود باعث افزایش جذابیت های بسیار خیره کننده ای به این شهر شده است.

این بناهای تاریخی به دلیل بافت و طراحی بسیار زیبایی که در آن ها اجرا شده است، همواره سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران در سراسر جهان خواهند بود. این اثار در کنار خانه ها و خیابان های سنتی علاقه گردشگران و بازدیدکنندگان را به لیسبون به شدت افزایش داده است و آن ها تمایل دارند به جای به سفر کردن به منطق مدرن و امروزی از بافت سنتی و قدیمی این شهر دیدن کنند.

قدیمی ترین محله لیسبون چه نام دارد؟

یکی از محله های بسیار تماشایی و دیدنی در لیسبون، (آلفاما) است. این محله با برخورداری از بناهای تاریخی و بسیار منحصر به فردی که درون خود دارد، به عنوان یکی از قدیمی ترین محله های لیسبون از نظر بافت سنتی نامیده می گردد. معماری های این منطقه آنقدر سنتی و قدیمی است که برخی از آن ها به دوران حضور مسلمانان برمی گردد.

این منطقه به دلیل جاذبه های تاریخی و بسیار زیبایی که دارد، همواره نقطه اول سفر گردشگران پس از ورود به لیسبون است. شما می توانید با قرار دریافت بر روی تپه ای که در محله آلفاما قرار گرفته است، منظره ای بسیار زیبا و تماشایی از ارتباط و پیوند جهانی باستانی و مدرن در لیسبون را مشاهده کنید.

همچنین می توانید منظره بسیار زیبا و وسیعی از رودخانه تاگوس تا دروازه موریش را در کنار موسیقی های سنتی و محلی آلفاما تماشا کنید و حضور خود در بهترین و تاریخی ترین منطقه جهان، لذت ببرید.

معرفی قلعه بلم به عنوان دیگر جاذبه های طبیعی لیسبون

اگر به لیسبون سفر می کنید حتما از قلعه بلم دیدن کنید، این قلعه با برخورداری از بافت سنتی و بسیار کلاسیک خود از بهترین و جذاب ترین مناطق دیدنی پرتغال به شمار می آید. قلعه بلم در سال 1983 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و امروزه در این شهر از آن به عنوان موزه استفاده می گردد.

قلعه و برج بلم در پرتغال خود نشان دهنده پیوند و ارتباط عمیق میان جهانی باستانی و تاریخی در لیسبون است که زیبایی های آن می تواند هر نوع بیننده ای را به خود مجذوب کند.

اتفاقی ناگوار در لیسبون

همان طور که اشاره کردیم این شهر زیبایی های تاریخی بسیار متنوع ای دارد که می تواند باعث جذب گردشگر و گردشگر از اقسام نقاط مختلف کشور گردد اما با این حال وجود یک زمین لرزه ای طولانی و مهیب در سال 1755 ورق را کاملا برگرداند و شهر لیسبون دچار خسارت های بسیار زیادی شد که عملا برخی از آن ها هنوز هم که هنوزه دچار آسیب خوردگی ها ظاهری می باشند.

البته این تنها پایان کار نبود، بلکه این زمینه لرزه همراه با خود سونامی و همچنین آتش سوزی های پی در پی را به همراه داشت که علاوه بر اثار مخرب زمین لرزه، آثار بسیار زیاد دیگری را به این شهر وارد کرد. البته تا به امروز بسیاری از خسارت ها و بناها به صورت کامل بازسازی شده اند تا لیسبون بتواند دوباره بر روی پای خود بایستد و میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر باشد.

جاذبه های گردشگریلیسبونپرتغال

منبع: الی گشت

به "پیوند دنیای باستانی و مدرن در لیسبون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند دنیای باستانی و مدرن در لیسبون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید