آلودگی خاک و محیط زیست در انتظار زمینیان

به گزارش وبلاگ تام فورد، خبرنگاران/همدان معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان کروناویروس را ناشی از طمع بشر به طبیعت دانست و گفت: کاهش میزان ترددها در ایام شیوع کروناویروس جان تازه ای به طبیعت بخشیده است.

آلودگی خاک و محیط زیست در انتظار زمینیان

سیدعادل عربی در گفت وگو با وبلاگ تام فورد، روز دنیای زمین پاک را یکی از مناسبت های مهم محیط زیستی دانست و اظهار کرد: سال جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا در جامعه و تذکر برای جلوگیری از تجمعات مردمی برنامه های روز دنیای زمین پاک در فضای مجازی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه همایش ها و پاکسازی های روز دنیای زمین پاک به هفته محیط زیست موکول شده است، اضافه کرد: تأثیر کرونا بر روی زمین بحثی بین کارشناسان محیط زیست در سراسر دنیا پدید آورده و تعدادی تأثیر آن را مثبت و عده ای منفی می دانند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جامعه باعث کاهش میزان ترددها در سطح شهرها شده که این موضوع جان تازه ای به طبیعت بخشیده است.

وی با اشاره به کاهش آلودگی هوا در ایام شیوع کروناویروس اعلام کرد: با خانه ماندن مردم در ایام عید و به ویژه روز سیزده بدر که در سال های گذشته به روز جنگ با طبیعت تبدیل شده بود، طبیعت فرصت دوباره ای پیدا کرد.

عربی در ادامه با اشاره به ضدعفونی کردن مداوم معابر شهری و استفاده زیاد از موادضدعفونی نماینده در این ایام اظهار کرد: شوینده ها و موادبهداشتی ضدعفونی نماینده با پایه کلر و الکل بر اثر استفاده زیاد و مداوم وارد محیط شده و ممکن است اثرات جبران ناپذیری به وجود آورد.

وی با بیان اینکه تأثیرات موادضدعفونی نماینده بر روی محیط احتیاج به کار تحقیقاتی دارد، گفت: از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ادارات موجود در سطح استان ها ابلاغ شده است تا از مواد سازگار با محیط زیست استفاده گردد بنابراین دانشگاه علوم پزشکی باید اعلام کند که کدام مواد اثر سوء کمتری بر محیط زیست دارد تا شهرداری در پاکسازی ها از این مواد استفاده کند.

عربی با بیان اینکه استمرار در استفاده از موادضدعفونی نماینده پرخطر در آینده ای نزدیک ما را با مسائل دیگری همچون آلوده شدن خاک و محیط زیست درگیر می نماید، اضافه کرد: شیوع کروناویروس باعث تلنگری شده است تا افراد با طبیعت مهربان تر رفتار نموده و با محیط زیست مدارا نمایند.

وی کروناویروس را ناشی از طمع بشر به طبیعت دانست و اعلام کرد: تا به امروز در بین گونه های حیات وحشی که در سطح استان زندگی می نمایند تلفات غیرعادی وجود نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آلودگی خاک و محیط زیست در انتظار زمینیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی خاک و محیط زیست در انتظار زمینیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید