تأمین مواد اولیه داروهای بیوتک در دستور کار است

به گزارش وبلاگ تام فورد، سورنا ستاری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از چند طرح دارویی و فناوری کلان در شرکت صنعتی اشتهارد، اظهار کرد: شرکت های دارویی کشور ظرفیت فوق العاده ای دارند. اکوسیستمی حوزه داروی کشور بسیار توانمند است.

تأمین مواد اولیه داروهای بیوتک در دستور کار است

وی گفت: امید است با تکیه بر توانمندی های موجود در شرکت های دارویی کشور به نتایج خوبی در فراوریات این حوزه برسیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بخش دیگری با تأکید بر اینکه در استان البرز اکوسیستم خوبی درزمینهٔ فراوری دارو و مشتقات آن وجود دارد، این استان یکی از قطب های جدی در حوزه فراوری دارو است.

ستاری افزود: در استان البرز با یک اکوسیستم داروسازی در زمینهٔ های مختلفی همچون حوزه داروهای شیمیایی و بیوتک روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه البرز مجهزترین استان کشور درزمینهٔ فراوری دارویی است و حجم خیلی از شرکت های فعال در این زمینه در البرز مستقر هستند، اضافه نمود: نیروی انسانی فوق العاده از تهران و البرز در این مراکز در حال کار هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر اینکه از البرز به عنوان یکی از قطب های اصلی داروسازی در کشور استفاده خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی باوجود تحریم ها تهیه اقلام تحریمی در دستور کار است.

ستاری با اشاره به اهمیت تأمین مواد اولیه حوزه دارو از جمله داروهای بیوتک، گفت: هشت ماه گذشته قرارداد داروهایی که امروز رونمایی شد، بسته شد و امروز محصولات آماده ارائه به بازار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تأمین مواد اولیه داروهای بیوتک در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین مواد اولیه داروهای بیوتک در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید