فرهنگ و هنر

غار علیصدر تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل است

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از تعطیلی غار علیصدر تا اطلاع ثانوی اطلاع داد.

3 تیر 1400

ویدئو، درگذشت مجری برنامه های شبکه سلامت بر اثر کرونا

مرحوم امیر نظری روز گذشته در بیمارستان بقیه الله تهران دار فانی را وداع گفت و پیکر وی امروز در آرامگاه شهرستان ابهر به خاک سپرده شد.

31 خرداد 1400

عموزاده خلیلی و افتخاری نامزد جایزه آلما شدند

به گزارش خبرنگاران ، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، با صدور بیانیه ای فریدون عموزاده خلیلی (نویسنده) و شهلا افتخاری (مروج کتاب و کتابخوانی) را به عنوان نامزدهای ایرانی خود برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن ­معرفی کرد.

29 خرداد 1400

ایراندوست: هدفمان این است که فوتبال زنان ایران به سطح دوم آسیا برسد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران معتقد است انجام بازی تدارکاتی با تیم های خارجی باربر 10 جلسه تمرین درون اردویی است.

26 خرداد 1400

کابوس طالبان؛ سایه تاریک تاریخ بر جامعه افغانستان

در آستانه خروج نیروهای آمریکا، کابوس قدرت طالبان در یک قدمی جامعه افغانستان احساس می شود و از دمکراسی و ساختار سیاسی ناقص افغانستان نیز کاری ساخته نیست.

19 خرداد 1400

محمد کارت یاغی را می سازد، پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی، به زودی با اخذ مجوز های قانونی پیش فراوری رسمی خود را برای پخش در شبکۀ نمایش خانگی شروع می نماید.

9 خرداد 1400

قانون جدید چک چگونه از صدور چکِ بلامحل جلوگیری می نماید؟ ، سامانه صیاد هزینه کمتر، سرعت رسیدگیِ بیشتر

قانون جدید و صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک با بهینه کردن فرایند مطالبه وجه چک برگشتی از یک سو موجب افزایش اعتماد مردم به چک و از سوی دیگر موجب کاهش صدور چک بلامحل شده است.

3 خرداد 1400

تی تی در چهلمین فستیوال بین المللی فیلم مینیاپولیس آمریکا

تهران (پانا) - فیلم سینمایی تی تی به تهیه کنندگی و کارگردانی آیدا پناهنده، در اولین حضور خود در آمریکا، در چهلمین دورۀ فستیوال بین المللی فیلم مینیاپولیس شرکت خواهد کرد.

1 خرداد 1400

مثل کشیدن همه دندان ها

دهه شصتی ها باید با مفهوم مدرسه شاهد آشنا باشند. مدارس شاهد یک مقداری امکانات آموزشی بهتر کی داشت و به زعم وگمان من فلسفه اش این بود که مثلا بچه های عزیز شهدا را آنجا دور هم جمع نمایند و حالا که سایه پدر بالای سرشان نیست با نوعی آموزش های بیشتر از حد معمول...

29 اردیبهشت 1400

برنامه های راهبردی فناوری هوش مصنوعی را توسعه می دهد

وجود تحلیل ها و ارائه داده های علمی جهانی تاثیری مستقیم در ارتقای فناوری ها و ورود هدفمند کشور به این عرصه ها دارد.

27 اردیبهشت 1400

چرا به کیش سفر کنیم؟

مسلما برای رفتن به کیش شما به تور کیش نیاز دارید تا راهنمای شما در کل سفر تان باشد، چه برای خرید بلیط چه انتخاب هتل و اسکان مورد نظرتان قیمت تور کیش هر ساله با توجه به فصول مختلف، قیمت متفاوتی دارد. خوشبختانه سایت تور لحظه آخری لست تورز این امکان را برای...

23 اردیبهشت 1400

(تصاویر) مراحل سختِ کار در معدن طلای نورالدین خانزاده!

مهدی فرجی، تهیه کننده نون خ با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، درباره ساخت لوکیشن معدن در این سریال توضیح داد.

4 اردیبهشت 1400

واکنش هادی عقیلی به قهرمانی های پرسپولیس

هادی عقیلی کاپیتان سابق سپاهان و بازیکن سال های نه چندان دور تیم ملی که در حال حاضر در آمریکا به سر می برد و مشغول گذراندن دوره های مربیگری است اظهاراتی را مطرح نموده که بخش های مهم آن به نقل از برنا به توضیح زیر است:

26 فروردین 1400

کتاب های مقابله با کرونا را در ایام نوروز بخوانیم

خبرنگاران - معصومه یزدانی: رمان تابستان من با خرس سیاه و شعر نو نوشته مهسا تکاپومنش است. داستان در تابستانی اتفاق می افتد که پدر و مادر سام برای واکسیناسیون بچه ها به آفریقای جنوبی می فرایند. او بعد از سال ها به خانه عمه اش در رودان (استان هرمزگان) بازمی...

23 فروردین 1400

کنسرت های موسیقی محلی و نقالی مرشد میرزاعلی هرشب مقابل تالار وحدت

تهران (پانا) - محوطه تالار وحدت در ایام نوروز میزبان رویداد پهنه نوروز شاملکنسرت های موسیقی محلی و نقالی مرشد میرزاعلی است.

18 فروردین 1400

پخش بیش از 144 فیلم در نوروز، تصاویری از حال و هوای واحد دوبلاژ سیما در ایام کرونا

معاون سیما گفت: در نوروز 1400 بیش از 144 فیلم سینمایی از شبکه های تلویزیونی پخش می شوند.

26 اسفند 1399

بازگشایی سینماها بعد از جشنواره با نمایش فیلم های جدید

دبیر شورای صنفی نمایش از نمایش 4 فیلم جدید همزمان با سرانجام سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینماها خبر داد.

20 اسفند 1399

آشنایی با مراحل رشد نوزاد شش ماهه

رشد نوزاد شش ماهه شامل کسب مهارت های جسمی و درک مفاهیم جدید است. شش ماهگی یکی از مراحل مهم رشد کودک است که در آن نوزاد عشق و علاقه خود را نسبت به شما به شکل مشخص ابراز می کند و می خواهد در کنار شما باشد. او دوست دارد صورت شما را لمس کند و شما را...

16 اسفند 1399

راهنمای بازدید از غار دیواندره

غار دیواندره یکی از فوق العاده ترین غارهای آهکی جهان است که در موقعیتی جالب در استان کردستان قرار گرفته است. این غار شگفت انگیز با دست انسان به وجود آمده است و هنوز شیوه پیدایش آن جز رازهایی است که محققان پیروز به کشف آن نشده اند.

2 اسفند 1399

پل ورسک؛ از کتاب گینس تا پل پیروزی برای چرچیل

پل ورسک را می توان یکی از شاهکارهای مهندسی جهان نامید که ساخت آن در آن دوران به یک پیروزی فنی- مهندسی در جهان تبدیل شد و همین امر نام این پل را در کتاب گینس به ثبت رساند. این پل نقش عظیمی در پیروزی متفقین در جنگ هانی داشت و آن را پل پیروزی نامیدند....

28 بهمن 1399
تعداد: (138)